hétfő, február 26, 2024

A probléma, amely az F1-et és az IndyCart ugyanúgy érinti

Dátum:

Megosztás:

Ugyan a technika nagyon nagy vonalakban hasonló, a McLaren jelenlétén kívül kevés közös pontot lehetne találni a két sorozat között. Idén azonban mégis van egy.

- Reklám -

Az F1 idén rekordhosszúságú naptárral készült, és bár már a bejelentéskor kérdőjel került Kína mellé, igyekeztek lenyugtatni mindenkit, hogy van B-terv. Amikor pedig kiderült, hogy sorozatban harmadik éve nem lesz Kínai Nagydíj, végül mégis maradt az egy hónapos szünet a menetrendben.

- Reklám -

Az óceán túloldalán is volt egy ehhez hasonló malőr, de itt a tervezéskor követték el a hibát? Egész egyszerűen a versenynaptár előállításakor hagytak ki egy hónapot az idénynyitó st. petersburgi futam, és a sorban második Texas között.

Bár az Egyesült Államokban az időjárás miatt nem mindegyik pálya lenne arra alkalmas, hogy ebben az időpontban versenyt rendezzen, a NASCAR példája megmutatja, akár hetente lehet helyszínt találni egy futamra.

- Reklám -

Az IndyCar a múltban több oválversenyt rendezett egy évben, mint a jelenlegi négy, és a pilóták kívánsága is az, hogy ez a szám bővüljön a jövőben.

A szezon elején mindkettő probléma beszüntetésére jó lehetőség lenne Homestead vagy Phoenix például. Miami – Homestead városa – például ugyanúgy Floridában van, mint az idénynyitó St. Petersburg vagy a teszthelyszínként népszerű Sebring.

Phoenix pedig a sivatag közepén van, így az időjárás nem kérdéses, de a NASCAR is ugyanebben az időszakban látogat el a pályára, ami bezavarhat a képbe.

Míg az F1-ben megszokott a négyhetes kihagyás, ha a nyári szünetről van szó, az IndyCar esetében pont ezek a legsűrűbb hónapok. Egészen májustól kezdve rendszeresen vannak futamok egészen szeptember végéig, hogy befejezzék a szezont, mielőtt az Egyesült Államokban kezdődik a kosaras szezon.

Emiatt fontos, hogy ne kelljen sokat utazni két-két verseny között (kivéve Toronto), ezzel viszont nagyjából mindig ugyanabban a régióban vannak a versenyek, a szezon eleji déli, illetve a szezonvégi nyugati futamokon kívül.

Ha Penske-ék nem akarnak kimozdulni ebből a földrajzi környezetből, akkor Chicagoland illik a képbe, ha viszont új piacok után néznének, akkor New Hampshire lehet jó lehetőség. Egy másik opció Nashville lehet, ahol lejár az utcai pálya szerződése. Bár a versenyek nem voltak a legjobbak, a helyszín népszerűsége töretlen, így lenne igény egy futamra a városban.

Hogy végül ebből mennyi valósul meg, meglátjuk, mindenesetre a Penske- érában eddig nem történtek gyökeres változások.