Bővülni fog az IndyCar, de Mark Miles, a sorozat vezérigazgatója szerint a lehetséges új piac Észak-Amerikában van.
Jelenleg szinte teljes mértékben az Egyesült Államokban vannak az IndyCar futamai, ez alól csak a torontói verseny a kivétel. A naptárban kialakult nagy szünet miatt azonban lehet, hogy ez változni fog a közeljövőben.
„Mindig nézelődünk új lehetőségek után, folyamatosan vannak megbeszéléseink, ami olajat jelent a tűzre. De gyakran több időbe telik egy-egy projektet megvalósítani, hogy már csak rá kelljen bólintani, akár visszatérünk egy helyszínre (mint például Watkins Glen), akár új piacra utazunk.
Vegyünk csak a Nashville-i versenyt: 5-6 év telt el a tárgyalások megkezdéséhez képest, mire eljutottunk az első versenyig.”
Bár az elmúlt hónapokban a Juncos Hollinger Racing és Agustín Canapino érkezése miatt eddig arról szóltak a hírek, hogy Argentínában rendezhetnek majd futamot, az IndyCar vezetői szerint kevés rá az esély, hogy ez megtörténjen. A közelmúlt eseményei pedig nem segítettek azon, hogy közelebb kerüljön a két közösség.
Halálos fenyegetéseket kapott a csapattársát akadályozó pilóta
Jön a bővítés, de hol?
A vezető azt is elismerte, legalább egy versennyel bővül majd a menetrend, az Autoweek szerint az egyhónapos szünetet egy új helyszín töltheti be. Többek között két olyan várost is megemlítenek, ami F1-es versenynek ad otthont.
Elsőként azzal érvelnek, hogy az új futam északabbra lesz, a Formula E futamra is pályázó Vancouveren kívül vagy ovál (Milwaukee, Chicago, Phoenix) vagy utcai verseny (New York, Salt Lake City, Las Vegas) lehet a befutó.
A második verzió szerint a kora tavaszi időpont – és időjárás – miatt elég kevés helyszín lenne alkalmas a szünet feldarabolására. Mexikóból azonban legalább négy város jelezte szándékát, köztük a főváros, ahol korábban volt már CART-, illetve Champ Car-futam is.
Pato O’Ward népszerűsége egyre nagyobb az Egyesült Államok déli szomszédjában, így akár szülővárosában, Montereyben is lehet verseny.
Pedig már konkrét tervek voltak Európára…
Miles elmondása szerint csak akkor váltanának kontinenst egy verseny erejéig (Dél-Amerikában vagy Európában), hogyha egy-egy pontnélküli gálaversenyt sikerülne tető alá hozni, mint ahogy a NASCAR is teszi ezt a Coliseumban vagy az All-Star verseny esetében.
Pedig a COVID előtt két versennyel is terveztek az Öreg Kontinensen, utána azonban érthetően ejtették a terveket.
„A valóságban az a gond, hogy az utazás az IndyCar számára nagyon drága. Ha megnézzük, az F1-ben vagy például a MotoGP-ben a jogdíjak miatt megengedhetik maguknak, hogy mindent átszállítsanak, mert a pályák állami támogatással fizetni tudják nekik a pénzt.” – emelte ki a különbséget Miles.
Ráadásul arra is utalt, nem szívesen menne a Föld keleti féltekére, így nagyjából ugyanabban az idősávban, Amerikában számolna az új versenyekkel is.
A másik, naptárt illető kérdés a szezon végéhez kapcsolódik, hiszen a többi bajnoksághoz képest az IndyCar nagyon hamar, már szeptemberben lehúzza a rolót. Az amerikai sportok szezonja ugyanis akkor indul be teljes gőzzel, Miles emiatt kiemelte, nem fogja meghosszabbítani az aktív időszakot.