szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarEricsson kilencedik helye több, mint top 10-es helyezés

Ericsson kilencedik helye több, mint top 10-es helyezés

- Hirdetés -

Egy pilóta ritkán ünnepel kilencedik helyet, de a korábbi F1-es pilóta, Marcus Ericsson ezt teszi az IndyCar St. petersburgi szezonnyitója után.

A svéd egy hektikus hétvégét zárt a legjobb 10-ben, ami könnyen eddigi legjobb tengerentúli teljesítménye is lehet. Tavalyi két győzelme talán a számok tekintetében fölülmúlja ezt, de Detroitban Will Power technikai hibája segített neki, Nashville-ben pedig egy nem éppen ideális baleset után keveredett az élre.

- Hirdetés -

Floridában az F1-esek számára szokatlan gurulórajtnál nyolcadik helyről feljött az ötödik pozícióba, amikor egy boxutcai ütközés miatt visszasorolták a mezőny végére. Ericsson azonban nem adta fel, végül egészen a kilencedik helyig jött fel onnan.

„Ez mindenképp az egyik legjobb IndyCar versenyem volt.” – mondta a svéd a The Race-nek. – „Frusztráló kilencedik hellyel eljönni egy olyan hétvégéről, ahol érezhetően megvolt a tempóm, és jó versenyt futottam. De ez ilyen néha.

- Hirdetés -

Jó volt a rajt, az első etap, és a piros gumikat kifejezetten sikerült jól kezelnem. Én még gyorsultam, amikor a többiek már elkezdtek visszaesni. Addig nagyon jól alakult számunkra minden.”

David Malukas ütközése eredményezte az Ericsson szempontjából rosszul időzített sárga zászlót, ami csak az első volt a szerencsétlen események közül.

„Aztán jött a sárga, egy kicsit rossz időpontban a jó tempóm miatt. A büntetés nem mondanám, hogy elrontotta a napunkat, de mindenképp ütés mért az eredményünkre.

De hogy utána utolsó helyről visszajöttem a top 10-be, az megmutatja, versenytávon milyen jó a csapat, és én is mint pilóta.

Szóval igen, mindenképp az egyik legjobb versenyem, volt néhány előzésem, a gumikkal is jól bántam, az üzemanyaggal is, mindennel. Szerintem ez megmutatta, hogy idén és is ott lehetek az elején.”

A pozitívumok közül Ericsson főleg a gumikezelést emelte ki, amit a svéd korábbi F1-es tapasztalatainak köszön:

„Ez volt az egyik nagy erősségem eddig. Sokat tanultam az F1-ben a korai gumikezelésről.  Ennek köszönhetően meg tudom nyújtani az etapokat és a végén is olyan állapotban tartom őket, ami kényelmes számomra.

Tudtam, a piros gumis szakasz kulcsfontosságú lesz, és nehéz lesz 30 körig menni velük, ami a két kiálláshoz kellett. Ami nekem történetesen sikerült is.”

Marcus Ericsson, Chip Ganassi Racing, IndyCar, 500miles.hu
Fotó: James Black/Penske Entertainment

Ericsson csapata, a Ganassi az utcai pályás beállításokra koncentrált a téli időszakban, ennek ellenére nem mutattak jó formát az első versenyen. Palou ugyan második lett, de kármentésről beszélt. A veterán Dixon pedig éppen, hogy csak a svéd előtt ért célba, hasonló megpróbáltatások nélkül.

„Elsőre egy kicsit el volt tolódva az egyensúlyunk, csapatszinten. Ennek ellenére, nagyon jól visszahoztuk ezt, már az időmérő jól sikerült. Ami az utcai versenyeket illeti, talán az eddigi legjobb kvalifikációm volt, nyolcadik hely.

Ez lesz a célom erre az évre, átlagban a legjobb 8-10. hely egyikéről indulni, hogy a bajnokságban is tényező legyek.

Télen a mérnökömmel, Braddel [Goldberg] nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy kielemezzük a vezetési stílusomat, miben vagyunk erősek, mit csinál az autó, és kidolgozzuk a megfelelő beállításokat. A sebringi teszten pár hete áttörést értünk el, és sikerült ide is átmenteni a formát.” – kutatta az okokat Ericsson.

- Advertisement -
SourceThe Race

Friss