Az Indy 500 első hivatalos napján elmosta az eső, így egy kicsit később kezdődött meg az idei program, a címvédő csapatot azonban ez a legkevésbé sem zavarta.
Bajnoki jelenlét segítette az egyik legkisebb csapatot az Indy 500 csonka első tesztjén
Az idén csak oválversenyeken rajthoz álló kétszeres Indy 500 győztes, Takuma Sato zárt az élen, a csapattársak pedig tavaly után újra igazolták, hogy a Chip Ganassi Racing autói számítanak esélyesnek.
Scott Dixon közvetlenül a japán mögött zárt, Palou 5., Ericsson a 7. lett, így mind a négyen a legjobb 10-ben végeztek. Mindössze az oválmenő Santino Ferrucci, a tavaly berobbanó Scott McLaughlin és az Andretti sztárja, Colton Herta tudtak beférkőzni közéjük.
„Ez a szervezet hihetetlenül lenyűgöző.” – osztotta meg első benyomásait Indianapolisban az új csapatával kapcsolatban a Honda korábbi F1-es pilótája. Sato legutóbb 2017-ben volt nagycsapat, az Andretti pilótája, utána a Rahal Letterman Lanigan Racingnél töltött pár évet, majd tavaly Dale Coyne-nál versenyzett, az egyik legkisebb, teljes szezont teljesítő csapat tagjaként.
„Minden a helyén van, és nálunk van mindenre egy ember. Itt kihasználják az erőforrásaikat, minden utolsó cseppig. Hihetetlen a felkészülés, ma például a négy pilóta között felosztottuk a teszteket, mindenki mást csinált.
Ugyan nem voltam elégedett az érzéssel délelőtt, de a lehető legjobban változtattunk rajta. Délután a csapat nagyon jó visszajelzés volt arról, melyik irányba mozduljunk el.”
Sato sebessége kis szélárnyék segítségével 229.439 mérföld/óra volt a leggyorsabb körén, ami két egységgel gyorsabb, mint a tavalyi Indy 500 első edzésének leggyorsabb köre. Ami viszont érdekesebb, hogy csak két mérfölddel mentek lassabban, mint a 2022-ben, amikor először tesztelték az időmérős beállításokat a Fast Friday elnevezésű edzésen.
Bér ez még csak az első gyakorlás volt, és messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni, eddig a Ganassi tűnik a legjobb csapatnak.
Új csapat a láthatáron? – túltengés lehet az idei Indy 500-ra