Tíz éve csak egy Egyesült Államokon kívüli versenyt rendeztek az IndyCarban, és egyre többen vannak, akik szerint változtatni kéne ezen.
2013, São Paulo volt az utolsó, akikor nem a jelenlegi használt Torontóban rendeztek futamot, előtte való évben pedig Edmonton és Motegi is a versenynaptár része volt. Roger Penske az előző évtized végén, 2019-ben vásárolta meg az IndyCar-t, és nem szakított a tradícióval, miszerint a csak, határokon kívüli versenyt rendezzenek, az utóbbi évek alapján viszont erre egyre nagyobb esély van.
„Fontos az ilyesmi – mondta Christian Lundgaard a kanadai verseny kapcsán. – Nem mindenképpen csak Toronto vagy Kanada, hanem mondjuk Dél-Amerika is lehetne többször, nemzetközibbnek kell lennünk.
Ha megnézzük az F1-et, nekik egyre több versenyük van itt, és hihetetlenül jót tesz nekik, mert több emberhez jutnak el. Ez a probléma a nemzeti bajnokságokkal. Pedig a versenyzést tekintve mi vagyunk a legjobbak.”
Ugyan főleg Dél-Amerikáról szólnak a hírek Ricardo Juncos és Agustín Canapino miatt, esetleg Mexikó lehet költséghatékony, mivel Pato O’Ward révén lenne hazai pilóta. A Torontóban első futamgyőzelmét szerző Lundgaard szerint hiába van a világ egy másik tájáról rengeteg pilóta, jelenleg nem érné meg átutazni az óceánt.
„Szerintem mindképpen kéne [egy verseny Skandináviába]. Sokan vagyunk, ott van Benjamin [Pedersen], ez már két dán. Josef Newgarden szintén félig az. Két svédünk is van, velük kell megküzdenünk, a versenyért.
Voltak tervek arról, hogy építsenek egy igazi versenypályát Dániában. Nem tudom, mi lett vele, de mindenképpen ez olyasmi, amiért küzdenék.
Jelenleg nem hiszem, hogy jó lépés lenne Európába menni. Most Canapino miatt egyértelmű, hogy Argentína cél, de nem tudom, mi lesz belőle. Az ez jó kezdőlépés lenne. Lassan haladunk, de mindenképpen kell máshová is mennünk.”
Megléphetné a NASCAR és az IndyCar, amire soha nem volt még példa?