back to top
vasárnap, május 5, 2024

Az év pálfordulása? – így lett az észrevétlen pilótából a mezőny egyik legjobbja

Dátum:

Megosztás:

A rossz értelemben kezdte az évet látványosan Scott McLaughlin, aki az év második felében, drámától mentesen talált magára.

- Reklám -

Az idénynyitó főgonoszaként is lehet tekinteni az egykori Supercars bajnokra, aki nemcsak a saját, de Romain Grosjean győzelmi esélyeinek is véget vetett St. Petersburgben. Scott McLaughlin a verseny után maga is elismerte, hogy ő volt a hibás kettejük ütközéséért.

Grosjean egy baleset áldozataként, a McLaren egy banális hibával bukta el a győzelmet

- Reklám -

Utána eléggé beleszürkült a mezőnybe, és leszámítva a Barber Motorsports Parkban aratott győzelmét, csak egyszer végzett előrébb, mint a tizedik hely a szezon első felében.

- Reklám -

„Úgy éreztem év elején, hogy bajnoki kihívó vagyok. Szerintem vezetek olyan jól, hogy küzdjek a bajnokságért” – nyilatkozta McLaughlin Portlandben a The Race-nek, az év utolsó előtti versenyén – „Nyilván ahogy a szezon kezdődött, elszállt erre az esélyem. De Detroit után átlagban az ötödik helyen végeztem, ami nagyszerű” – emelte ki az új-zélandi a statisztikát, amiben a mezőny legjobbja volt.

Ő Grosjean titkos favoritja egy F1-es ülésre

A Laguna Seca-i szezonzárón elért második helyével az utolsó pillanatban két helyet is előrébb került a pontversenyben, így harmadik lett a bajnokságban. Ezzel nemcsak az összes Chevrolet-s autó közül zárt a legelőkelőbb helyen, de legyőzte két, többszörösen is bajnok csapattársát.

Josef Newgarden már másfél éve uralja az oválokat, Will Power pedig tavaly rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhette a bajnoki címet, így McLaughlin eredménye egyáltalán nem kis teljesítmény.

„Egyszerűen olyan szezonra kell törekednünk, amilyen Palou-nak volt, a teljes évben. Elégedett vagyok az idei szezonnal, győzni is tudtam, de csalódott vagyok, hogy nem voltam bajnokesélyes. Ez van, nehéz év volt, de ugyanakkor nem lehetek boldogtalan.”

Áttörést jelentett számára, hogy Gatewayen pont Newgardent orra elől tudta elhalászni a pole-t, egy olyan pályatípuson, ami addig gyengeségének számított. Elárulta, melyik technika segítette igazán abban, hogy mindenhol javulni tudjon.

„A legnehezebb számomra a bal lábbal való fékezés [szemben kuplungos, a túraautós berögződéssel]. Nyomást kell ráhelyezni, akkor kezdenek hatni a fékek. Josef és Will inkább áthelyezik az egyensúlyt, és az első két évben csak rácsaptam a pedálra, amivel kilőtt az autó orra.

De lassanként ráéreztem, ezért is lelkesedtem fel Barberben, mert tudtam, hogy fékeket múlt. Sokat tanultam az elmúlt három évben. Úgy érzem, ha most kezdenénk, meg tudnám nyerni a bajnokságot.”

Bár Palou dominálta az idei szezont, McLaughlin mégis úgy gondolta, képes hasonló teljesítményre, mint a spanyol.

„Úgy gondoltuk, hogy ha átlagban a hetedik helyen végzünk, az elég lehet a bajnoki címhez [Palou 3.71-es átlagot produkált]. Ő mindenképpen emelt a lécen, de ahogy Detroit után teljesítettünk [5,36-os átlagos helyezéssel], az alapján úgy gondolom, meg tudjuk csinálni.”