back to top
vasárnap, október 13, 2024

Dixon újra varázsolt a kaotikus szezonzárón

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az új Laguna Seca-i aszfalt eléggé megtréfálta a versenyzőket, így igazán fordulatosra alakult az IndyCar szezonzárója.

- Reklám -

Felix Rosenqvist szerezte meg a pole-t utolsó mclarenes versenyén, és el tudott menekülni a rajtbaleset elől, de napja innentől csak rosszabbra fordult. Mögé a hatodik helyről rajtoló Álex Palou jött fel, a kavarodást ő tudta legjobban kikerülni.

- Reklám -

Két különböző incidens is volt az első kanyarban, amibe körülbelül a mezőny fele belekeveredett. Ennek ellenére csak Graham Rahal versenye ért véget azonnal, így végül hiába mutatott jó formát az elmúlt hónapban, győzelemmel nélkül zárta a szezont.

A nemrég még bajnoki címért küzdő Josef Newgardennek folytatódott a pechsorozata, ugyan most a sérült autójával végigért, 4 kör hátránnyal a 21. helyen értékelték. Az utolsó négy versenyen ezzel csak egyszer végzett a legjobb 20-ban, amivel a bajnokság ötödik helyére esett vissza a végelszámolásnál.

- Reklám -
Graham Rahal & Josef Newgarden, IndyCar
Fotó: Joe Skibinski/Penske Entertainment

Az újraindítás után Palou átvette a vezetést Rosenqvisttől, akinek még Will Powerrel is meg kellett küzdenie a második helyért. Az idei év bajnoka közben elhúzott tőlük, bár vezető helyére a félig visszavonuló Hélio Castroneves veszélyes volt, amikor megpördülése után visszatérve a pályára majdnem eltalálta a spanyolt.

Scott Dixon kapott áthajtásos büntetést az első körös kalandért, amivel belekezdett a most már szokványosnak mondható alternatív stratégiájába. A büntetés letöltése után még egyszer kiállt, hogy kereket is cseréljen, a sok sárga zászló miatt pedig szinte azonnal fel tudott zárkózni a mezőnyre.

Előbb Newgarden megforgása miatt jött a „caution”, majd két svéd, Rosenqvist és Marcus Ericsson akadtak össze az első kanyarban. Komikusnak mondható képsorok következtek, mivel a két autó egymással szembeállva több kisebb manővert követően tudtak továbbhaladni. Rosenqvist azonban következő kanyarhoz érve ismét a kavicságyban kötött ki, mert nem jött rá, hogy defektet kapott.

Felix Rosenqvist & Marcus Ericsson, IndyCar
Fotó: Joe Skibinski/Penske Entertainment

Az újraindításnál a célegyenes mindkét felén elhagyták autók a pályát: Power az utolsó kanyarra fordulva fékezte el magát, és ütötte ki Benjamin Pedersent és Castronevest; míg a rajtvonal utáni törésben Ferrucci kényszerült a homokba, miután Scott McLaughlin elvette előtte a gázt, és az amerikainak ki kellett kerülnie őt.

David Malukas és Devlin DeFrancesco találták meg egymást, amikor a második helyen haladó Pato O’Ward kijött a boxba, így Palou stratégiai hátrányba került hozzá képest. Hiába esett vissza a középmezőnybe, ismét nem telt el egy kör a következő balesetig, így az elveszített helyek felét azonnal visszanyerte.

O’Ward túlélt még egy újraindítás utáni sárgát, de aztán Romain Grosjean kapta el jobban az újrarajtolást, miközben Scott Dixon vágott át a dobogós helyeken nem sokat járó Devlin DeFrancesco-Agustin Canapino pároson.

20 körrel a vége előtt Castroneves és az apja festésével induló Colton Herta akadtak össze, amivel Dixon került az élre, és honfitársa, McLaughlin követte őt. Mindkét Juncos-autó a legjobb ötben volt, Canapino azonban elfékezte magát, és jónéhány helyet vesztett, Callum Ilott pedig nem tudta tartani Palou-t az utolsó dobogós helyért.