Az IndyCar év végén épp a top 10 sztoriját listázza, ebben pedig már a dobogós történetnél tartunk: Álex Palou szezonkezdésénél.
Európai nevelőszériák és a Super GT/Super Formula duplázás után Álex Palou Amerikába tette át a székhelyét 2020-ban, és lefutotta újonc szezonját az IndyCar mezőnyében. Bár a Dale Coyne Racing 55-ös rajtszámú autójában harmadik futamán már dobogós volt, alapvetően egy csendes szezont futott. Azt a Road Americán szerzett harmadik futamát nem sikerült még csak megismételni sem, a top 10-be is csak kétszer fért már csak be. Ez az eredménylista végül a tabella tizenhatodik helyére volt elég.
Palou újoncteljesítménye arra mindenképp elegendő volt, hogy 2021-et már a csúcsistálló Chip Ganassi Racingnél kezdje meg. És mi az, hogy megkezdte! Rögtön a szezonnyitón megmutatta, mit várhatunk tőle. Persze ehhez kellett a végül győztesnek bizonyuló kétkiállásos taktika is, de a katalán is bőven hozzátette a magáét, maga mögött tartva Will Powert és Scott Dixont.
„Megcsináltuk!” – ordított Palou közvetlenül a négytizedes siker után. „Ez egy olyan nap volt, amikor minden jól sült el. Jól bántunk az üzemanyaggal, jó volt a tempónk, és a gumik is működtek” – emlékezett vissza a futamon történtekre. A szezonnyitón ráadásul egy másik fiatal ígéret, Pato O’Ward indulhatott a pole-ból, megmutatva, mit várhatunk a fiataloktól a szezon során.
Palou első futamgyőzelmére mindössze 15 versenyt kellett várnia. Oké, Scott Dixonnak ez harmadszorra összejött, Bourdais-nak pedig negyedszerre. De például Will Powernek 17 futam után jött az első siker, Paul Tracy eggyel, Al Unser Jr. pedig kettővel többet kellett, hogy várjon erre. És akkor még nem is beszéltünk például Michael Andrettiről, akinél több mint két év (36 futam) után szakadt át a gát. A sztori végét pedig tudjuk: Palou nyert még két futamot, a szezon végén pedig a bajnokság trónjára is felülhetett.