Az IndyCar idénynyitóján többen is szenvedtek a gyakorlások során, és – utcai pályáról lévén szó – a falat is többször eltalálták.
A St. Petersburg-i pálya egy bizonyos pontján történtek a hibák, méghozzá a hátsó egyenes féktávján, ahol az előző verseny óta újraaszfaltozták az utcát. A hármas kanyar kijáratán gyakorlatilag elmorzsolódott az egyik betondarab, ami porossá és ezáltal csúszóssá tette a pályát.
Ha ez nem lenne elég, sokan a változó szélirányra is panaszkodtak, ami miatt még nehezebb volt belőni a legnagyobb féktávot.
„[Az új aszfalt] mindenkinek csúszóssá tette a dolgot.” – vélte a második évét kezdő Callum Ilott.
Kollégája, a hasonló tapasztalatokkal rendelkező Kyle Kirkwood így vélekedett:
„Több dolog is felelős azért, ami ott történik, nem is a hármas, hanem a 4-es kanyarban. Van az új felület. Abban nem vagyok biztos, hogy bukkanó jobb, vagy rosszabb lett-e, pont a féktáv kezdetén…”
„Mindenesetre kevesebb a tapadás, nem erre számítottunk, mert tavaly az 5-ös kanyarban jobb lett a helyzet, de most nem így van. Mondjuk még ez változhat, ahol felgumizódik a pálya.”
De azért azt Kirkwood is elismerte a 3-as kanyarral sincs minden rendben:
„Tavaly mindig padlógázas volt, még a boxból kimenet is, idén egyszer sem. A kanyar közepén van egy hupli.” – fejtette ki.
„Azt hinné az ember, az újraaszfaltozással megoldódik kiváló lesz, de nem így van.”
Az IndyCar második szabadedszésén folytatódott a tendencia, akkor többek között a hatszoros bajnokk, Scott Dixon is bukott: