500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 21. kedd, 15:26 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Mi változik az IndyCar-ban az idei évre?
IndyCar

Mi változik az IndyCar-ban az idei évre?

Gerse JózsefÍrta Gerse József2023. március 2.Frissítve:2023. március 3.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Fotó: IndyCar
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A hibrid erőforrások az első tervekkel szemben nem idén, hanem csak jövőre érkeznek, ettől függetlenül lesz változás a hajtásláncban. A legjobban érezhető módosítások az időmérő lebonyolításában jelentkeznek.

Az erőforrásokat érintő nagy újítás az, hogy 100%-ban megújuló forrásból származik az üzemanyag, és ennek működésével a tesztelés során nagyon elégedett volt a mezőny.

A legfontosabb újítás talán az, ami mindenki számára látható lesz, hogy a kvalifikációkon módosul az időmérés. A kvalifikációk első és második felvonásában ugyanis az első piros zászlós megszakítás idején meg fog állni az óra, nem ketyeg tovább úgy a piros fázis alatt, mint eddig. Így csökken annak az esélye, hogy néhányan pórul járnak és nem tudnak rendes mért kört futni.

Az időmérők felvonásai szintén hosszabbak lesznek, mert a szakaszok nem a lámpák zöldre váltásakor kezdődnek a 10 perces intervallum szempontjából, hanem akkor, amint az első pilóta áthalad a rajt/célvonalon. Amennyiben egy ideig senki sem hajtana pályára, úgy a versenyirányítás egy előre meghatározott időpontban indítja el a 10 perces intervallumot.

Az utcai pályákon idén mindenhol használni fogják az új, guayule-alapú abroncsot, a Gateway oválon pedig kipróbálják a nem oválokon alkalmazott módszert a kétféle gumikeverékkel, vagyis mind a kétféle gumikeveréket kötelező lesz használni a futamon.

Az IndyCar lekörözte az F1-et legújabb fejlesztésével

Az autókon kisebb módosítások jelennek meg: a pilóták fejtámlájának átalakításával növelik a biztonságot, az Indy 500-on és más oválpályákon a választható légterelő elemek listája változik (az Indy-n elérhetővé válik egy új, a hátsó szárnyat tartó pillér, a számítások szerint ettől tizedével nő a leszorítóerő), az esős versenyeken tapasztalt tavalyi problémák miatt pedig az autókra LED-lámpát, valamint a szélvédő elé egy vájatot raknak.

A bajnokság egy utcai pályán, a floridai St. Petersburg-ben (vagy rövidebb nevén St. Pete-ben) indul, magyar idő szerint vasárnap 18:00 a rajt időpontja.

IndyCar szabályok
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?