kedd, március 19, 2024

A McLaren célja a második pilótát felhozni a megfelelő szintre

Dátum:

Megosztás:

Felix Rosenqvist nagy reményekkel érkezett Amerikába a Formula E-ből, és a Ganassitól is, de McLaren kötelékében már megakadt a felfelé ívelő tendencia.

- Reklám -

Miután 2017-ben Super Formula és Formula E dobogós lett, Felix Rosenqvist Amerikába szerződött a Chip Ganassi Racinghez, és második szezonjában meg is szerezte első győzelmét. Így szerződött az idén már bajnoki címhez közel kerülő Arrow McLaren SP-hez, de azóta nem találja a formáját.

- Reklám -

Pato O’Ward két győzelemmel és rendszeresen jó helyezésekkel volt ott az élmezőnyben. Rosenqvist ezzel szemben egy lassú kezdés után Detroitban balesetet szenvedett, és ki kellett hagynia két versenyt is, ami nem segítette a felzárkózásban. Ennek ellenére az év második felében már kétszer is beférkőzött a legjobb tízbe.

„Ez a legnagyobb célunk a télen.” emelte ki az AMSP elnöke, Taylor Kiel. – „Mindenképpen az a célunk, hogy bajnokságot nyerjünk. És az, hogy Felix is beszáll a küzdelembe, csak erősíti a csapatot. Sok időt töltöttünk azzal, hogy minden versenyt és szituációt kielemeztünk, amikor a csapatnak az az oldala hibázott.”

- Reklám -

„Végül elmondható, nem csak egy dologról van szó. Gyakorlatilag paródiát játszottunk el a szezon egésze során.”

„Az év elején Felix nem volt magabiztos azzal a csomaggal, amit kifejlesztettünk. Patónak volt egy éve hozzászokni, és valóban mi is köré és a stílusa köré fejlesztettük az autót. Ami nagyon különleges.”

Az Indy GP-n és később az 500-on Juan Pablo Montoya csatlakozott a csapathoz harmadik versenyzőként, de a veterán sem tudott mit kezdeni O’Ward „vezethetetlen” beállításaival. Az Arrow McLaren SP többi versenyzőjének nem sikerült javítani a helyzetén, bár év végére javult a dolog, ha meg nem is oldódott.

„Pato ki is szokta emelni, hogy neki gyors kezei vannak, a határon autózik, és – úgy tűnik – könnyedén teszi ezt. Gyakran meglep minket, amilyen időket fut, ő képes ilyesmire. Felixnek teljesen más a stílusa.”

„Nem akarom azt mondani, hogy Felix ne lenne gyors, mert már bebizonyította, hogy az, ezért szerződtettük. De vele vissza kellett lépnünk egyet, és más irányba elindulni. És ez látszott is az év végi eredményein.”

Persze, ehhez idő kell, de nem csak a beállítás volt a hibás a McLaren második pilótájánál. Sok másik külső tényező is közrejátszott a rossz formában:

„Egy kiállást vesztettünk Texasban, pedig Felix ott lett volna, jobb is volt az autója, mint – a futamgyőztes – Patónak. Indianapolisban vezette az egyik alternatív stratégiát, de összeszedett egy boxutcában egy gyorshajtásos büntetést.”

„Detroitban nagy balesete volt. Ott ismét vezetett a későbbi győztes Ericsson előtt. Nagyon sok a „ha” és a „de”. Még Barberig vissza tudnék menni, mi történik, ha nem pördül meg az időmérőn… Talán az egész szezon más lett volna.”

„Én bízom Felixben és képességében, valamint a csapatban, hogy meg tudjuk ezt fordítani.”

Kiel kiemelte, a csapattal már tudják, hol fognak változtatni, és ezentúl már csak a kivitelezésen múlik, hogy ugyanolyan jó lesz-e a McLaren mindkét autója.

„2022 esélyt ad nekünk erre, hogy bebizonyítsuk, Felix is top pilóta, és Patóval együt nagyon erős a párosunk. Ez az elvárásom jövőre.”

„Felix végig profi volt, nem adta fel vagy kezdett el ujjal mutogatni. Pedig úgy képzelem, ez lehetett az egyik legkeményebb éve a motorsportban. Mi megtesszük a magunkét, hogy ne legyen még egyszer ilyen. Szerintem ő is erősebben tér majd vissza, készen arra, hogy Patóval együtt a bajnokságért küzdjön.”