Bejelentették az Endurance Világbajnokság (WEC) mezőnyét is az idei szezonra, ezzel képet kaphattunk az IMSA után a Hypercar mezőny másik, főleg európai feléről is. Toyota, Peugeot – melléjük érkezett a Ferrari, a Porsche és a Cadillac. Azonban volt még egy pár kérdés, ami nem volt tisztázott.
Elsőként a Glickenhaus visszatérése dőlt el, akik két csonka év után harmadjára is indulnak majd Le Mans-ban.
Utánuk a Ferrari jelentette be két autójának pilótáit, ahol nagy meglepetésre a GT pilóták csak alig kaptak helyet. Viszont a mezőnybe került ezzel a Ferrari szimulátorosa, Antonio Fuoco és a korábbi F1-es, Antonio Giovinazzi is.
A két, Hypercar mezőnybe ácsingózó márkából csak az egyik kapott zöld utat. Az Isotta Fraschini ugyan még kapott engedélyt az indulásra, de eredeti terveiket kissé elhalasztva a monzai futamra készülnek, hogy ott bebizonyítsák, igenis helyük van a mezőnyben.
A másik projektet nem a tervezés, hanem jogi viták hátráltatták. A Vanwall és a ByKolles közötti nézeteltérés azonabn megoldódni látszik, hiszen a WEC elfogadta a jelentkezésüket. A két tesztpilóta, Tom Dillmann és a WTCR-ász Esteban Guerrieri mellett egy igazán nagy nevet igazoltak.
Jacques Villeneuve újra világbajnoki címért szállhat harcba, miután tavaly tesztelte az autót, sikerült megegyeznie a csapattal. 52 évével Villeneuve messze a legidősebb pilóta lesz majd a Hypercar mezőnyben.
A teljes szezonos lista:
# | Teljes név | Csapat | Márka | Kat. |
2
|
🇳🇿 Earl Bamber |
🇺🇸 Chip Ganassi
Racing |
🇺🇸 Cadillac
|
LMDh
|
🇬🇧 Alex Lynn | ||||
🇬🇧 Richard Westbrook | ||||
50
|
🇮🇹 Antonio Fuoco |
🇮🇹 AF Corse
|
🇮🇹 Ferrari
|
LMH
|
🇪🇸 Miguel Molina | ||||
🇩🇰 Nicklas Nielsen | ||||
51
|
🇬🇧 James Calado | |||
🇮🇹 Antonio Giovinazzi | ||||
🇮🇹 Alessandro Pier Guidi | ||||
708
|
🇫🇷 Romain Dumas |
🇺🇸 Scuderia
Cameron Glickenhaus |
🇺🇸 Glickenhaus
|
LMH
|
– | ||||
– | ||||
5
|
🇺🇸 Dane Cameron |
🇺🇸 Porsche Penske Motorsport
|
🇩🇪 Porsche
|
LMDh
|
🇩🇰 Michael Chistensen | ||||
🇫🇷 Frédéric Makowieczki | ||||
6
|
🇫🇷 Kevin Estre | |||
🇩🇪 Andre Lotterer | ||||
🇧🇪 Laurens Vanthoor | ||||
38
|
🇨🇳 Ye Yifei |
🇬🇧 JOTA
|
||
– | ||||
– | ||||
99
|
🇮🇹 Gianmaria Bruni |
🇩🇪 Proton
Competition |
||
– | ||||
– | ||||
7
|
🇬🇧 Mike Conway |
🇯🇵 Toyota Gazoo
Racing |
🇯🇵 Toyota
|
LMH
|
🇯🇵 Kamui Kobayashi | ||||
🇦🇷 José María López | ||||
8
|
🇨🇭 Sébastien Buemi | |||
🇳🇿 Brendon Hartley | ||||
🇯🇵 Ryo Hirakawa | ||||
93
|
🇬🇧 Paul di Resta |
🇫🇷 Total Peugeot
|
🇫🇷 Peugeot
|
LMH
|
🇩🇰 Mikkel Jensen | ||||
🇫🇷 Jean-Éric Vergne | ||||
94
|
🇫🇷 Loic Duval | |||
🇺🇸 Gustavo Menezes | ||||
🇨🇭 Nico Müller | ||||
4
|
🇫🇷 Tom Dillmann |
🇦🇹 Floyd Vanwall
Racing Team |
🇬🇧 Vanwall
|
LMH
|
🇦🇷 Esteban Guerrieri | ||||
🇨🇦 Jacques Villeneuve |
Az évnyitón, Sebringben csak 11 autó lesz ott, de később a Porsche két partnercsapata is csatlakozik hozzájuk. Könnyen lehet azonban, hogy a Le Mans-i 24 órásra még további bővülésnek lehetünk majd szemtanúi, ugyanis a Cadillac, Glickenhaus és a Vanwall is beadott egy kérvény arra vonatkozóan, hogy indíthassanak egy második autót is a francia versenyen. Előbbieknél azt sem zárták ki, hogy összesen három autóval álljanak rajthoz.
Ha minden megvalósul, ez azt jelentené, hogy 18 Hypercar lenne ott a 100. évfordulós Le Mans-i 24 óráson.