péntek, április 19, 2024

Körvonalazódik a világ első LMDh versenye

Dátum:

Megosztás:

A Cadillac már véglegesítette az autójukat, az Acura ugyanezt tette a pilótafelállásával, a Porsche pedig a partnercsapataikkal, miközben egy új Hypercar márka is feltűnt a színen…

- Reklám -

A Caddy már az utolsó fázisban tart

Amerikai márkaként a Cadillac nagyon készül a nyitányra, amire egy extra autóval is indulnának. Ugyan a Chip Ganassi Racing és az Action Express Racing is egy-egy LMDh autóval indul majd az IMSA sportautó sorozatában, de mintegy felkészülésképpen csatlakozik majd hozzájuk a világbajnokságon (WEC) is induló alakulat.

- Reklám -

Ahhoz a bajnoksághoz már hozzászoktak a GM-nél a Corvette GT-programja miatt, már csak a kilométerek hiányoznak az új autóval, erre pedig kiváló az európai holtszezonban lévő Daytonai 24 órás.

A Corvette meglepő új felállással vág neki 2023-nak

- Reklám -

Az IMSA-páros, Sébastien Bourdais és Renger van der Zande ennek megfelelően „vissza” is ültek egy LMP2-es volánja mögé a világbajnokság futamaira, hogy szokják az együttműködést a prototípusokban.

A Cadillac még egy jó hírt közölt: teljesítették az IMSA homologizációs folyamatát, ezzel pedig hivatalosan is nevezték az autót a Daytonai 24 órásra. Nem tudni, melyik márkák tartanak még ennél a pontnál, mindenesetre az észak-amerikai szervezők már biztosan átvizsgálták az egyik gyár LMDh-ját.

Végre bejelentették az utolsó Porsche gazdáit

A stuttgarti márka elmondása szerint a két-két gyári autó mellett – melyet a Penske üzemeltet – két-két ügyfélautót is szerettek volna a rajtrácsra vinni. Észak-Amerikában ebből az egyiket a JDC-Miller Motorsports kapja meg, ezt régóta tudni.

A másikra pedig legalább fél éve ácsingózik a Proton Competition, akik rögtön a WEC-ben is indítanak majd egy autót. A Porsche ugyan nem ígérte, hogy a szezonnyitóra kész is lesz a gyári LMDh autókon kívül autó. Igaz, még nem is teljesen zárták ki a lehetőséget.

A Porsche egyelőre csak a túlélésre hajt

A bajnok Acura is készen áll

A Meyer Shank IndyCar pilótái csak az endurance versenyeken tudnak majd részt venni az IMSA futamain, a 2022-es összetett bajnok Oliver Jarvis pedig nem hosszabbított velük. Tom Blomqvist mellé megtalálták a pótlást, méghozzá Colin Braun személyében.

Az úriember neve talán így elsőre nem mond sokat, de eredményei magukért beszélnek. Idén LMP3-as bajnok lett, összetettben volt Daytonában dobogós, kétszer győzött is kisebb kategóriákban. Az idein kívül pedig még kétszer volt bajnok az IMSA-ban.

Újabb retro márka éledne újra…

Nem is akármelyik. Ugyan az Isotta Franschini név nem cseng annyira ismerősen, a De Tomaso viszont annál inkább. Hiába ment csődbe 2012-ben a cég, egy új befektető gondolt egy merészet: újra indulnának Le Mans-ban.

Daniel Weber szerint az LMH autó a P72-es névre hallgató, utcai autóként is funkcionáló sportautóból készülne, amit jövő nyáron mutatnak majd be. Ez lehetne az első V12-es Hypercar alapja, ami a tervek szerint 2024-ben mutatkozik majd be.

De Tomaso P72
De Tomaso P72 a bemutatóján, a 2019-es Festival of Speeden – Fotó: Dominic James/Goodwood Festival of Speed