hétfő, június 27, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIMSAEltűnnek a technikai különbségek a GTD és a GTD Pro mezőnye között

Eltűnnek a technikai különbségek a GTD és a GTD Pro mezőnye között

- Hirdetés -

Nick Tandy és sokan mások is úgy vélik, teljesen más lesz versenyezni a GTD-átszervezéssel és a Pro kategória létrejöttével az IMSA daytonai szezonnyitóján.

A csúcskategória DPi-t majd csak jövőre vezetik ki az IMSA mezőnyéből, hogy az LMDh léphessen a helyébe. Kicsivel lejjebb viszont már most végbement egy jelentős átalakulás a GTD és a GTD Pro kategóriák megszületésével.

- Hirdetés -

A GT Le Mans helyére a 2022-es IMSA-szezonra a GTD Pro kategória lépett, immár GT3-as specifikációjú gépekkel a mezőnyben. Ez a technikai egyenlőség a GTD és a GTD Pro között Nick Tandy szerint érdekes versenyeket hozhat, ugyanis most már a csúcskategória nincs kiemelve a gyorsabb GTLM-autóknak köszönhetően.

Egészen más hierarchia rajzolódhat majd ki a GTD kategóriák versenyeiből” – szögezi le Tandy. “Hogy ez pontosan hogy fog kinézni, egyelőre senki nem tudja. Kicsit mintha újoncként érkeznénk meg a daytonai 24 órásra. Nem tudjuk, mi hogy forrja majd ki magát, és ez kiknek jön majd jól. Kicsit fura is ez az érzés, a tudat, hogy így érkezünk meg a versenyre.

- Hirdetés -

Most megint meg kell találni a kapaszkodókat, immár viszont egyenlő technikai feltételek között. “A GTLM-autókban tudtuk, mi kell a jó eredményhez. Tudtuk, mikor kell egy adott gumikeveréket feltenni, vagy éppen hogy állítsuk be az autót. Most ez eltűnt és mi lettünk it az új fiúk. A BMW eddig is ment GTD-autókkal, de a Corvette soha. Izgalmas ez, mert senki nem tudja, mi fog történni.

Egyetért Tandyvel Maro Engel. “Rengeteg hasonló tempójú GT-autó van a mezőnyben, ez mindenképp új. Ez rögtön az első körből kiderült. De ettől nekünk még továbbra is csak a magunk kategóriájára kell koncentrálni. A versenyfelkészülés nem lesz más. A taktika és a forgalom igen. Eddig ott voltak a néhány másodperccel gyorsabb GTLM-autók, amiknél az LMP3 megint egy kicsit gyorsabb volt, és így tovább.

Az átalakulás a GTD mezőnyének szemszögéből

Bár a GTD Pro mezőnyének már a nevében is találunk arra vonatkozó információt, hogy mi lehet a különbség a javukra, a “sima” GTD-versenyzők úgy érzik, ez nem jelent azért közel sem akkora különbséget, mint eddig, a GTLM-mezőnyhöz képest.

Én ugyebár Pro-Am versenyző vagyok, de nagyon szívesen megmutatnám, mit tudok. Le akarom győzni őket” – fogalmaz Bill Aublerlen, a Turner Motorsport versenyzője. “Ezzel mindenki megmutathatja, mire képes. Egy verseny, pláne egy bajnokság megnyeréséhez okosnak kell lenni. Nem lehet például leállni versenyezni a rossz riválisokkal, mert az sehova nem vezet. Most viszont bizonyíthatunk. Például a csapattársam, Robby Foley, aki egy amatőr. Egyszer szeretne profi autóba ülni. Most itt van előtte a lehetőség.

Nagyobb csata várható, a GTD-versenyzők szemszögéből például biztosan. Auberlen maga is harciasabb versenyzést ígér. “Ha például versenyzek valakivel, és jön egy Pro mögöttem, jóval kisebb eséllyel fogok félrehúzódni előle, hogy aztán még jól fel is tartson. Ha beengedem ezt a Pro-versenyzőt magunk közé, akkor onnantól buktam a versenyt az előttünk haladóval. Másrészt viszont ebből kijönnek majd őrült szituációk, ez pedig jó lesz a szurkolóknak.

A GTD Pro kvalifikációs versenyét a Lamborghiniben Bortolottiék nyerték, így ők indulhatnak majd a kategória legelső helyéről. A GTD mezőnyében magabiztos Winward-siker született. A versenyt hétvégén rendezik.

- Advertisement -

Friss