vasárnap, június 26, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapCautionTovábbi új amerikai befektetők szemeznek az F1-gyel?

További új amerikai befektetők szemeznek az F1-gyel?

- Hirdetés -

Sajtóinformációk szerint több, egyelőre meg nem nevezett befektető tervezi az F1-es szerepvállalást záros határidőn belül.

Pénzügyi bennfentesek szerint rengeteg amerikai üzletember szeretne szerepet vállalni az F1-ben. Az érdeklődés mértékét ahhoz hasonlítják, ahogyan az elmúlt évtizedben a Premier League-ben nőtt meg az amerikai dollár jelenléte. Az amerikaiak az elmúlt években egyébként is egyre inkább bekapcsolódtak az F1 vérkeringésébe. A Liberty Media sorozatvásárlása és Gene Haas csapatindítása mellett Zak Brown lett a McLaren Racing vezérigazgatója, és az amerikai székhelyű vállalatok sorra váltak szponzorokká. A Dorilton Capital 2020 augusztusában a Williams Racinget is megvásárolta, az MSP Sports Capital – egy Jeff Mooradot is magában foglaló csoport – pedig 2020 decemberében fektetett be a McLarenbe.

Egyre növekvő amerikai jelenlét

- Hirdetés -

2021-ben az F1 közel 40%-kal növelte a tévés nézettségét és növelte általánosságban a jelenlétét az Egyesült Államokban. Mindezeknek köszönhetően úgy tűnik, a befektetők és a szponzorációs döntéshozók készen állnak arra, hogy a következő szintre lépjenek. A növekvő figyelmet a Netflix “Drive to Survive” című sorozata, az ESPN széleskörű ismertsége és a száguldó cirkusz egyedülálló jellege táplálja. Az F1 idén egy második futamot is rendez az államokban, Miamiban, és a sorozat előrehaladott tárgyalásokat folytat arról, hogy 2023-ban vagy 2024-ben Las Vegasban egy harmadikat is rendezzenek.

Több, a sportüzletág befektetési és banki oldalával foglalkozó vezető elmondta, hogy több olyan személyről vagy csoportról is tudnak, akik F1-es csapatokba szeretnének befektetni. Az ügynökségek és a csapatok értékesítői arról is beszámoltak, hogy nagyobb aktivitást tapasztalnak olyan márkák részéről, amelyek be akarnak lépni az F1-be, illetve olyan jelenlegi szponzorok részéről, akik több erőforrást szeretnének hozzáadni az ügyleteikhez. Doc O’Connor, az Arctos Sports Partners ügyvezető partnere például az SBJ Dealmakers decemberi konferenciáján elmondta, hogy cége F1-es és MotoGP-csapatokba szeretne befektetni.

A várakozások

- Hirdetés -

Elképesztő mértékű érdeklődést tapasztalunk a befektetők részéről, akik szeretnének bekapcsolódni az F1-be” – mondta Andrew Kline, a Park Lane befektetési bank alapítója és ügyvezető igazgatója. “Nyilvánvaló, hogy a befektetők nagy részének nincs meg hozzá a megfelelő anyagi háttere – nem egy olcsó üzlet, amivel foglalkozni kell -, de vannak olyan tőkeerős csoportok, amelyek szeretnének részesei lenni ennek a csodálatos sportnak, és megvan hozzá a megfelelő anyagi hátterük. Látjuk, hogy mindannyian megnézik ezt.

A Forbes számítása szerint a kisebb F1-es csapatok értéke néhány százmillió dollárra tehető. A mezőnyből üzletileg kiemelkedik a Ferrari és a Mercedes a maga valamivel több mint 1 milliárd dollár fölötti értékével. Az új csapatok előtt két út áll. Vagy megvásárolják egy adott istálló indulási jogát, vagy egy teljesen új nevezőként lépnek be a bajnokságba. Ez utóbbi jóval nagyobb töbletköltséggel jár. de az elmúlt években bevezetett 200 millió dolláros díjjal kell számolni, amely struktúra hasonló a franchise-díjakhoz, amelyeket az új csapatok a botcsinálta sportokban fizetnek.

Néhány F1-es érdekelt fél vitatta, hogy ez a belépésért fizetendő díj elfojtja-e a sportágba érkező potenciális új befektetők érdeklődését, de Kline szerint ez nem jelent nagy problémát. Szerinte ugyanis “sokan azok közül, akiknek megvan a pénzük, hogy megvásárolják ezeket a csapatokat, inkább megvásárolják és kifizetik, minthogy 10-15 évet kelljen várniuk, hogy megvegyék a megfelelő csapatot. Ez egy kényelmi adó.

Az amerikai befektetők hatása

Kline úgy véli, hogy az amerikaiak beáramlása a sportágba pozitív lenne, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Premier League számos csapata megosztja a legjobb gyakorlatokat a közös tulajdonú amerikai sportcsapatokkal. Kline szerint az F1 növekedése más amerikai versenysorozatok, például a NASCAR számára is pozitív fejlemény, mivel a befektetők nagyobb figyelmet fordítanak majd a motorsportra.

A McLaren az elmúlt években Brown vezetésével amerikai székhelyű szponzorok hosszú listáját gyarapította. Nick Martin, a McLaren partnerség-fejlesztésért felelős csoportigazgatója szerint a csapat minden eddiginél nagyobb elánnal tárgyal amerikai cégekkel 2022-ben. A csapat az elmúlt években olyan amerikai székhelyű szponzorokkal bővült, mint az Alteryx, az Arrow Electronics, a Coca-Cola, a Dell Technologies, a Hilton, a Klipsch Audio, a Smartsheet, a Splunk, a Stanley Black & Decker és a Webex by Cisco. A csapat fejlődése ennek nyomán egyértelmű az F1-ben és az IndyCarban is.

Martin elmondta, hogy a csapat reméli, hogy idén még néhányat hozzáadnak.

Az amerikai vállalkozások körében határozottan hatalmas lendület van” – mondta Martin, megemlítve, hogy a tavalyi Circuit of the Americas F1-es verseny 140 000 fős rekord nézőszáma “nyilvánvalóan nagyobb érdeklődést vált ki a potenciális partnerek részéről. Kétségtelenül úgy gondolom, hogy 2022 egy fantasztikus év lesz az F1 számára az Egyesült Államokban.

- Advertisement -

Friss