csütörtök, március 28, 2024

Eddig dominál a Honda testvére, már visszatérnének az egyik legrangosabb sorozatba

Dátum:

Megosztás:

Eddig a Porsche kibővített tesztelése, a Cadillac és a BMW kettős programja (IMSA & WEC) kapott sok figyelmet a nemzetközi sajtóban, a Roar hétvége alapján azonban a Honda testvérmárkája, az Acura a legnagyobb esélyese a Daytonai 24 órásnak, a világ első LMDh autók által futott versenyének.

Amerikában is az F1-es Honda-motor lehet a győzelem kulcsa

- Reklám -

- Reklám -

Nem is akármelyik autó, hanem a verseny és a bajnokság címvédői, a Meyer Shank Racing autói tűnnek a leggyorsabbnak az eredmények alapján. A hat szabadedzésből négyet ők nyertek úgy, hogy péntek éjszakai, esős gyakorláson ki sem mentek a pályára.

Kétségtelenül a Porsche kezdte legrosszabban a hétvégét egy pénteki hátsó felfüggesztés hibával. Többször ütköztek is a hétvége folyamán, ami nem jó jel a tartalék alkatrészek szempontjából, vigaszt az nyújthat nekik, hogy esőben viszont ők álltak az élre.

- Reklám -

Ennek ellenére az időmérőn sikerült ledolgozniuk a hátrányt, és a pole-ért küzdöttek az MSR Acurájával. Felipe Nasr második helyre hozta be a 7-es számú autót, míg Nick Tandy két leggyorsabb szektor után ütközött az edzés végén. Nagyobb kár nem érte az autót, csak karosszériaelemek repültek le.

#24: BMW M Team RLL, BMW M Hybrid V8, GTP: Philipp Eng, Augusto Farfus, Marco Wittmann, Colton Herta
A BMW fényei az éjszakai edzésen – Fotó: Richard Dole/LAT Images/Courtesy of IMSA

Ehelyett a BMW maradt le kissé a többiektől az egykörös tempót tekintve, de ők eddig a versenytempóra koncentráltak, így nem pánikolnak a Rahal Letterman Lanigan Racingnél.

A nap emberének minden bizonnyal Tom Blomqvist nevezhető, aki utolsó pillanatban futotta meg a pole-t érő kört. Elmondása szerint  „mindent bele” üzemmód kellett a történelmi körhöz.

A teljes eredménylista itt található.

Az Acura (Honda) már kinézte magának Le Mans-t

A Hypercar-gyártók közül többen sem lesznek ott az idei Le Mans-i 24 óráson, a BMW azonban jelezte, hogy jövőre európai programot is indítanak majd. Egyedül az Acura tartotta magát az Atlanti-óceán nyugati felén.

Az Andretti érkezésével azonban beindultak a fogaskerekek, és a Wayne Taylor Racing is megerősítette, hogy az elkövetkező pár évben Le Mans a céljuk. És mivel Európában az Acura nincs jelen, lehet, hogy az anyacég, a Honda nevével tennék mindezt.

A Honda így 2013 után térne vissza Le Mans-ba, akkor a privát értékelést nyerték meg a Strakka Racing LMP1-es autója révén.

A Porsche így segített a riválisoknak az első LMDh verseny előtt