kedd, április 23, 2024

Amerikában is az F1-es Honda-motor lehet a győzelem kulcsa

Dátum:

Megosztás:

Nem egy gyártó rendelkezik F1-es csapat mellett sportautó programmal is, és a kettő gyakran osztozik az adott gyártó technológiáján. A Ferrari, az Alpine után most az Acura emberei erősítették meg, hogy lesz átfedés a kettő között.

- Reklám -

Az IMSA daytonai tesztjén a megfigyelők fura hangot fedeztek fel fékezés közben az Acura autója felől. David Salters, a Honda Performance Development elnöke elárulta, a japán osztállyal is dolgoztak együtt, akik a Red Bull erőforrásaiért is felelősek.

- Reklám -

„Közülünk sokaknak volt tapasztalata az elektromos meghajtással, de folyamatosan próbáljuk növelni a csoportunkat, így az F1-es projektből is érkeztek emberek, hogy tanuljunk az energiahatékonyságról, meg ilyesmiről.”

Ők az egyetlenek az újraélesztett GTP kategóriában, akiknek F1-es kötődésük is van, de persze ez nem jelenti azt, hogy emiatt merőben más lenne az Acura, mint a többi GTP márka. Ami fura zajt illeti, Salters ennyit mondott:

- Reklám -

„Ahogy Freddie Mercury énekelte: »Ez egyfajta csoda«! Sokféle dolgot próbálunk ki ezekkel az autókkal, ez a jó bennük. A jövőt jelentik, szóval elég menők.”

Salters elárulta, a fékezés alatti visszatöltés, a motorfék és a brake-by-wire együttes működése okozza a zajt. Ezeket a rendszereket azonban egy programmal le is kell fojtani, hogy ne tegyék tönkre az alkatrészeket közben.

„Minden összefügg, a motorfék, az újratöltés és az autó megóvása az elektromos rendszerben ilyen hangot ad, ami nem baj. Sőt, elég király, nemde? Örülnék, ha azt mondhatnám, hogy direkt volt, de csak félig lenne igaz. Az, hogy hogyan nyerjük vissza az energiát a kanyarban valószínűleg meg fog változni. Mi mindössze azt próbáljuk elérni, hogy semmi ne menjen tönkre. Ez mellesleg jól hangzik.”

Vajon kibírják a GTP autók a 24 órát?