Egyre jobban kibontakozik a botrány a Porsche körül, akik az IMSA szervezőivel keveredtek vitába, és jelenleg vesztésre állnak…
Tavaly még két Porsche küzdött a GT-autók győzelméért Daytonában, idén azonban eltűntek a győzelemért folytatott csatából. Elmondásul szerint a BoP ennek az oka, de érdemes elismerni, azóta több gyártó is frissített a GT3-as autóin, így lehet, hogy az új típusok teljesítménye is változtathatott az erősorrenden.
A Porsche ügyfélcsapatai Daytonában hangot adtak annak, hogy így esélyük sem lesz nyerni, és sejtelmük beigazolódott, a legjobb Porschék 5. és 9. helyet érték el a profi és amatőr kategóriákban. A viszály nem csitult el Sebringre sem, a Wright Motorsports tulajdonos-pilótája Alan Brynjolfsson így fakadt ki:
„Néhány Porsche-csapat tesztelt a héten Sebringben a 36 mm-es szűkítővel, ami az IMSA új, javasolt BoP-jának felel meg. Ez 3 mm-rel nagyobb, mint a mi Daytonában volt, de még így is jóval elmaradtak a többiek tempójától. Kipróbálták a 38-ast is, de valószínűleg a 40 mm-es kéne ahhoz, hogy versenyképesek legyenek.” – írta egy azóta már törölt posztban.
„Ma az egyik csapat igazgatója értesített, hogy visszalépnek Sebringtől, mondván, hogy »nem akarunk csak körözni 350 ezer dollárért«. Egy másik csapat pedig a teljes szezon helyett csak az Endurance fordulókat fogja teljesíteni, de lehet, hogy ettől is visszalépnek, attól függően, Sebring hogyan sikerül. És több csapat is követheti őket…”
A profi kategóriában jelenleg csak egyetlen Porsche-egység szerepel, az amatőrök között viszont négy autó is lett volna, akik rajthoz állnak a 12 órás versenyen. Ha komplett márka visszalép a GT kategóriától, akkor is 9 kilenc márka marad a mezőnyben, azután, hogy az Audi eltűnt, a BMW pedig jelentősen visszavett a jelenlétéből.
A Porschénál sok pozitívumot is láttak a fájdalmas vereségben