péntek, április 19, 2024

Szenved a Porsche, „őrületes” a sebességkülönbség

Dátum:

Megosztás:

A német márka összesen hét autót indít a GTD Pro és GTD kategóriákban a daytonai 24 órás futamon, de a legjobb egységük is közel három másodperces hátrány szedett össze a kvalifikáción a kategória etalonjához képest.

- Reklám -

Az előző hétvégi időmérőn a Mercedes vitte a prímet a prototípusok mögötti mezőnyben, és az erőkiegyenlítési rendszerrel 45 kilós többletsúlyra kötelezett Porschéknál jellemzően a Ferrarik, a Lamborghinik, az Aston Martinok és az egy szem Chevrolet is gyorsabb volt.

- Reklám -

Az 55-ös rajtszámú autó pilótája, Harry Tincknell, nem vár csodálatos javulást a futamra, mert állítása szerint: „A különbség valódi. Nem fogunk hirtelen feljavulni a versenyre azért, mert eddig rejtegettük vagy visszatartottuk volna a tempónkat” – mondta a Motorsport.com-nak.

Kevés benzint töltöttünk a kocsiba az időmérőn, platinum [a legmagasabb minősítésű – a szerk.] licences pilóták vezettek, de jobb eredményt ért el nálunk néhány bronz licencű pilóta vezette autó. Őrületes volt a sebességkülönbség, mintha egy teljesen másik ligában mentünk volna. Gyakorlatilag kihúzhatnak minket a futamról.

- Reklám -

Ha az élen haladnánk és egyetlen kör döntene a befutóról, akkor se érnénk célba az első tíz között. Olyan, mintha mások kocsiján végig nyitva lenne a DRS, a miénket meg zárt állásban lehegesztették volna.

Úgy becsülte, hogy az egyenesekben a többi autónál körülbelül 15-20 km/h-val lassabbak. A teljesítménykiegyenlítési rendszert változatlanul hagyták az időmérő után, így a Porsche ilyen forrásból sem kap segítséget.

A legerősebb autók, a prototípusok között jobban áll a német márka szénája, a Matt Campbell-Felipe Nasr-Michael Christensen 963-asa a 2. helyről várja a magyar idő szerint szombati esti rajtot az időmérőt megnyerő Acura kocsija mögül.