csütörtök, április 25, 2024

Daytona az éjszakában: egyre több a probléma

Dátum:

Megosztás:

A verseny előrehaladtával egyre több technikai probléma ütötte fel a fejét a Daytonai aszfaltcsíkon.

- Reklám -

Folytatódott az Era Motorsport kálváriája, és ezúttal is Merriman volt a ludas. Miután a verseny elején balesetet szenvedtek, egy kisebb koccanás miatt ismét megpördült az autó. Hasonlóan Mark Kvamme is elkövette a második hibáját, épp egy lekörözésnél forgott meg az átnevezett Le Mans sikán után.

- Reklám -

A BMW-knek sem fordult jobbra a sorsa, a #24-es sérült autóval volt kénytelen visszatérni a boxba, a #99-es pedig a fal mögé kényszerült javításra. A Corvette-nek már a verseny előtt sem állt jól a szénája, a #4-es autót nem sikerült „betolni” egy kiállás után, így ők is követték a #99-es példáját.

A mezőny legvégén autózó #6-os LMP3-as Mühlner okozott sárgát, de pár kör után visszatért a pályára. Mialatt a safety car összegyűjtötte a mezőnyt, a kategória harmadik helyén álló Andretti is megállt egy rövid időre elektronikai hiba miatt.

- Reklám -

Kevin Magnussen vette át a Daytonai 24 órás vezetését, miután a csapattárs Dixon kiállt a sárga alatt az Ally és a Whelen autóval együtt, mindkettővel szemben pozíciót vesztve. Mögötte a becsatlakozó Pagenaud (#60) és Derani (#31) haladt. Ricky Taylor a hetedik helyen közben visszanyerte az egyik körét.

A DTM-bajnok Maximilian Götz megállt a #28-as Mercedesszel, így több kör hátrányt szedett össze a hosszabb kiállással.

James Allen a G-Drive (#69) pilótája átvette a kezdeményezést a kettes számú kategóriában a High Class Racingtől. A kettős ügynök Ben Keating közben felszedett egy zacskót a hűtőnyílására. Előbb pozíciókat veszett, majd ki is állt a pitbe, a mivel az ötödik helyre csúszott vissza. A második helyre Rui Andrade hozta fel a #8-as Tower autót.

A GT mezőnyben a korábbi F3-as Ben Barnicoat (#14 Lexus) épített ki 10 másodperces előnyt a #97-es Mercedes – és Jules Gounon – előtt. Mindenki más legalább másfél perccel maradt le a Pro-k között.

Az amatőröknél szorosabb volt a verseny: a Ferrari-veterán – és Kimi Räikkönen barátja – Toni Vilander tapadt a sárga alatt előre kerülő #16-os Porschét terelgető Jan Heylenre. További három autó haladt (#32, #57 és #70) 10 másodpercen belül.

Magnussen elhúzott a vetélytársaktól, miközben Pagenaud két helyet vesztett Deranival és Kobayashival szemben.