kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapIMSAKeating számára megtiszteltetés a DPi lehetőség

Keating számára megtiszteltetés a DPi lehetőség

- Hirdetés -

Ben Keating azt mondja, “megtisztelő” számára a JDC-Miller Motorsport és a Cadillac bizalma, hogy bronzminősítésű pilótaként debütálhat egy DPi-versenyen.

Keating ismét kettős feladatot lát el az IMSA WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitó versenyén: a Mustang Sampling által szponzorált Cadillac DPi-V.R 5-ös rajtszámú Cadillac DPi-R és a PR1/Mathiasen Motorsports Oreca 07 Gibson 52-es rajtszámú autója között osztja meg az időt.

- Hirdetés -

Az 50 éves texasi, aki a 2021-es Rolex 24-en az LMP2 és a GTD osztályban is részt vett, kifejtette, hogy a DPi kategóriában az alacsonyabb minimális vezetési idő segített abban, hogy idén a két prototípus-osztályban is részt vehessen.

A DPi kategória kétórás minimális vezetési időt ír elő, szemben a Pro-Am osztályok négy és fél órájával, amelybe az LMP2 is beletartozik.

- Hirdetés -

Szeretek két autóban ülni” – mondta Keating a Sportscar365-nek. “Azt hiszem, az elmúlt tíz évből kilencszer két autóban ültem Daytonában.

Nyilvánvalóan még akkor is meg tudnám oldani, ha többet kéne vezetnem. De sokkal kevésbé megterhelő, ha kilenc óra vezetés helyett hat és fél vagy hét órát kell vezetnem.

Keating hozzátette, számára ez az év csúcspontja, a Daytonai 24 órás a szezon főeseménye.

Ez a kedvenc versenyem a versenynaptárban, és a világon is, ami az eseményt illeti. Fantasztikus lenne megnyerni.

Csak hét autó van az osztályban. Ez a profi sportkocsiversenyzés legmagasabb szintje az Egyesült Államokban. Ez egy profi osztály, amelyet a különböző gyártók irányítanak. Én vagyok az egyetlen nem profi vagy gentleman pilóta az egész DPi mezőnyben” – jelentette ki a texasi versenyző.

Egyértelmű, hogy az osztályt nem erre tervezték, de úgy gondolom, hogy mivel megnyertük az LMP2-es bajnokságot, mivel jó kapcsolatokat építettem ki a paddockban, és bebizonyítottam, hogy nem vagyok idióta a volán mögött, kaptam egy lehetőséget.

Ben Keating a JDC Miller MotorSports autójában
Ben Keating a JDC Miller MotorSports autójában / Fotó: LAT Images/Courtesy of IMSA

A DPi könnyeb Keating szerint mint az LMP2?

Keating csapattársai Tristan Vautier, Richard Westbrook és Loic Duval lesznek, úgyhogy nagyon erős csapattársakkal kell majd megosztania az autót.

Az 50 éves versenyző úgy érzi, mégis egyszerűbb dolga lesz mint másik autójában, az LMP2-ben.

Úgy gondolom, hogy a DPi autó talán még egy kicsit könnyebb is nekem, mint az LMP2-es autó. Ez egyike azoknak az eseteknek, amikor szerintem az autó annyival fejlettebb, hogy nem nehéz gyorsan menni, vagy a gumi, az autó vagy a pálya határain belül maradni.

Keating elmondta, hogy már van egy előzetes terve a versenyre, aminek az lesz az eredménye, hogy összességében kevesebb időt kell vezetnie, mint tavaly, amikor 17 óra alatt 9,5 órát ült a volán mögött.

A versenyt az LMP2-es autóval kell kezdenem, mivel a bronz-licenszes versenyzőnek ott kell indulnia. Nem tudom, hány stintet fogok ott teljesíteni, de ahogy a verseny alakul, az fogja meghatározni, hogy mit választok ott.

Ha végeztem azzal, akkor átjövök, és teljesen a DPi-re koncentrálok. Aztán amikor ott végeztem, visszamegyek és befejezem az LMP2-ben töltött időmet. Remélem, hogy a verseny első 12 órájában hét órányi vezetési időt letudhatok majd” – számolgatott Keating.

Bár az amerikai már állt dobogón a Rolex 24-en, korábbi “dupla versenyzős” próbálkozásai során még soha nem állt dobogóra, amire szerinte ezúttal “nagyon jó” esélye van.

Megtisztelő számomra, hogy a JDC és a Cadillac hajlandó volt nekem adni ezt a helyet, hogy lehetőségem legyen az összesített győzelemért versenyezni. Szeretném jól képviselni magamat és őket is.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss