Négy amerikai autóval is bővül az Endurance Világbajnokság (WEC) mezőnye a naptár ékkövének számító Le Mans-i 24 órásra.
Ahogy arra előzetesen számítani lehetett, a Cadillac mindkét – csak IMSA-ban szereplő – autója indulni fog a viadalon, ezzel mindhárom autójuk ott lesz Franciaországban. Melléjük egy harmadik gyári Porsche csatlakozik majd az LMDh különítmény részeként.
Egy negyedik extra autó is lesz a Hypercar mezőnyben, méghozzá a Glickenhaus jóvoltából, akik idén még egyszer megpróbálkoznak egy második autó indításával a legendás versenyen.
Teljes erőbedobás a Cadillac részéről
A Cadillac áltozatlan felállással szerepelnek majd az észak-amerikai sorozathoz képest: az egyik autóban (#3 Ganassi) Sébastien Bourdais, a négyszeres Champ Car bajnok és a kétszeres daytonai győztes Renger van der Zande biztosan ott lesz.
A velük Daytonában induló Scott Dixon azonban IndyCar versenyre hivatalos a versenyt megelőző vasárnap, amikor Le Mans időmérőét tartják, de az ő részvétele is biztos a General Motors elmondása szerint.
A másik autót az Action Express Racing indítja majd, akik – mivel szokásos rajtszámuk, a 31-es foglalt volt – az Aitken-Derani-Sims trió rendhagyóan 311-es jelzéssel nevezett.
A Cadillac mindhárom legénysége ott volt Daytonában; és Sebringben, a WEC idénynyitóján is ez lesz a helyzet, úgyhogy addigra biztosan hozzá lesznek szokva az intenzív megterheléshez.
Egyet előre, kettőt hátra
Bár egy további autót ki tudnak addigra állítani – vagy átszállítani – a Porsche nem lehet maradéktalanul elégedett. A nevezési lista egyben azt is jelenti, hogy az egyik ügyfélcsapatuk számára addigra nem tudják elkészíteni az autót, mert csak a Jota szerepel a listán a Proton Competition még nem.
A #75-ös járművet – a harmadik gyári autót – az egyik IMSA-bajnokra, Felipe Nasr-ra bízzák, a másik két pilóta kiléte még nem ismert.
Mekkora bajban a Glickenhaus?
Egy problémát ezek szerint sikerült elhárítania a kis amerikai gyártónak, hiszen biztosították a költségeik fedezését a szezon feléig. Az azonban még nem biztos, hogy harmadik nekifutásra össze tudják szedni a teljes szezonhoz szükséges összeget.
Újabb botrány a sportautóknál: a Vanwall után Amerikában sem engedtek indulni egy márkát