péntek, március 29, 2024

Veszélyben a Super Sebring jelenlegi formája

Dátum:

Megosztás:

Miután a Porsche, a Cadillac, a BMW és a Lamborghini után az Acura is jelezte, hogy az IMSA mellett az Endurance Világbajnokság (WEC) versenyein is részt vennének, a szervezők nem köteleznék a gyártókat, hogy egy nap különbséggel két versenyt is teljesíteniük kelljen.

- Reklám -

Alig kezdődött meg az LMDh éra, máris jobban összemosódik a WEC és az IMSA mezőnye, mint azt a szervezők gondolták, emiatt pedig változtatni kell majd a két sorozat közös hétvégéjén.

- Reklám -

Idén harmadjára rendezik majd meg a „Super Sebring” elnevezésű hétvégét, melyen a pénteki napon a WEC idénynyitójára kerül sor a nagy futam, a 12 órás verseny (az IMSA fordulója) előtt.

A két mezőny azonban – köszönhetően a közös Hypercar/GTP, illetve a GT3 kategóriáknak – egyre jobban összemosódik majd, így a szervezők szeretnék elkerülni, hogy a csapatokat hosszú távon ilyesfajta dupla terhelésnek vessék alá.

- Reklám -

Sebring 2024-től elveszíti majd a szezonnyitó státuszát a WEC naptárában, és az azt megelőző teszt is Katarba kerül majd. Ezzel kétszeresen is kétségbe kerül a futam sorsa.

„Az elsődleges célunk, hogy legyen versenyünk az Egyesült Államokban.” emelte ki Pierre Fillon, az ACO elnöke.

„Szeretem Sebringet, egy ikonikus verseny, de lehetetlen folytatni azt, hogy legyen egy verseny pénteken, és utána szombaton is. A szponzoroknak és a gyártóknak is nehéz, hogy két futam van, más lehetőséget kell találnunk, de hogy mi az, azt még nem tudom.”

„Az alap ötlet az, hogy legyen közös eseményünk az IMSA-val, most azt próbáljuk kitalálni, hogyan tehetjük ezt meg. Az jó, hogy Sebring két boxutcával is rendelkezik, de nem hely, hanem idő kérdése az egész.”

„Ellentét van a partnereink és a szponzoraink között. Minden gyártó magasabb szinten akar teljesíteni, így át kell gondolnunk, ezentúl hogyan legyen ez a dupla verseny.”

A motorsport.com szerint a legnagyobb esélyes a WEC amerikai fordulójára nem a korábbi helyszín, Austin, hanem az IMSA-ba idén visszatérő Indianapolis lenne. A pálya tulajdonosa, Roger Penske törekszik arra, hogy minél nagyobb sportautó verseny legyen ott, már az Intercontinental GT Challenge mezőnyét elcsábította az Indianapolisi 8 órás versennyel.

A másik opció az lehet, ha a WEC mezőnye a Petit Le Mans előtt egy héttel teljesít majd futamot Road Atlantán.