back to top
péntek, december 13, 2024

Újabb botrány a sportautóknál: a Vanwall után Amerikában sem engedtek indulni egy márkát

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Míg elvileg lehetséges lenne, az IMSA különszabálya miatt nem indulhatott Daytonában az egyik amerikai Hypercar gyártó.

- Reklám -

A ByKolles projektje – bár az autót már megépítették – két évig állt a partvonalon, mert közben a Vanwall megóvta a nevüket használó csapatot. A jogi huzavona miatt a WEC-ben [Endurance Világbajnokság] nem biztosítottak indulási jogot a csapatnak, csak, amikor már úgy tűnt, hogy megoldották a dolgot.

- Reklám -

Februárban azonban érkezett a hír, hogy az eredeti Vanwall cég megnyerte a pert a névhasználatért, így ismét kétséges az indulásuk a kibővült Hypercar kategóriában. Mint kiderült, az óceán túloldalán is történt hasonló eset.

Folytatódik Dávid jogi harca a szervezők Góliátjával szemben

Pont amerikai gyártót utasított el az idén induló új sportautó kategóriában (GTP) az IMSA vezetősége. Ugyan nincs megszabva az IMSA és az ACO által létrehozott keretrendszerben, hogy LMH autók ne versenyezhetnének a tengerentúlon, eddig még inkább csak az LMDh márkák jelezték Le Mans-i részvételüket.

- Reklám -

Egy jelentkező lenne az ellenkezőjére, a Glickenhaus azonban nem felel meg az IMSA követelményeinek, mivel nem adtak el elég autót az Egyesült Államokban. A fiatal autógyártó cég nem a tömegtermelésre, hanem a sportautókra koncentrál, így a számaik is kisebbek, mint például a General Motors (Cadillac), a Porsche, a Honda (Acura) vagy a BMW eladási mennyisége.

Jim Glickenhaus kérvényezte, hogy tegyenek kivételt nekik, az IMSA viszont hajthatatlan volt, így nem nevezhettek az idei szezonra. Mint kiderült ez súlyos hatással van az eddig pénzügyi okok miatt teljes szezont nem teljesítő versenyistállóra.

Keményen nekiment a Glickenhaus alapítója az IMSA vezetőinek

„Így nem tudjuk kiszolgálni az amerikai szponzorainkat. Ha az IMSA-ban is versenyezhetnénk, akkor ilyen irányból is lenne bevételünk, mert lennének cégek, akik támogatnák a dolgot.” emelte ki a márka alapítója.

„Rendkívül nagy pénzügyi visszaesést okozott nekünk mindez. Én azért versenyzek, mert szeretem ezt csinálni és meg is engedhetem ezt magamnak. Személyes ügy, nem üzletről van szó. De egyszercsak a részvényesek azt fogják mondani, hogy ennyi volt, és nem engedik majd, hogy folytassam. Amikor ez megtörténik, akkor megtörténik, de ha mehetnénk az IMSA-ban, akkor a WEC-ben is jobb eséllyel folytatnánk.”

Különösen azért is fájó ez neki, mert elvileg 2020-ban megígérték neki, hogy indulhatnak majd.

„Ha tudtuk volna, hogy nem versenyezhetünk, valószínűleg nem folytatjuk. Vannak magasabb szinten emberek a WEC-nél és az ACO-ban [Le Mans rendezői], akik tudják, igazat mondok, és csalódottak emiatt.”

Mivel Glickenhaus gyanúja szerint az amerikai piaci törvényekkel szembemegy az IMSA álláspontja, ezért korábban már fenyegetőzött perrel, de még nem lépte ezt meg idáig.

#708 GLICKENHAUS RACING / Glickenhaus 007 LMH - 6 hours of Monza - Autodromo Nazionale di Monza - Monza - Italy -
Fotó: Harry Parvin/focuspackmedia.com/FIA WEC