csütörtök, március 28, 2024

A legfontosabb információk a Sebringi 12 órásról

Dátum:

Megosztás:

A 70. Sebringi 12 órásra elképesztően felpuffadt a mezőny, hiszen tavalyhoz képest 16 autóval több, számszerint 53 csapat nevezett.

- Reklám -

Nehéz lesz felülmúlni a tavalyi versenyt, amikor Sebastien Bourdais a sérült JDC-Miller Motorsports Cadillac-et a győzelemig vezette Harry Tincknell és a Mazda előtt.

- Reklám -

Azonban biztosak lehetünk benne, hogy az utolsó pillanatban is lesz néhány hőstett, ahogy a csapatok és a versenyzők megpróbálják megszerezni az endurance versenyzés egyik legnagyobb díját.

A korábban már írtunk róla, hogy a JDC-Miller csapatánál nagy változások voltak, és idén már a tavalyi verseny főszereplője, Sebastien Bourdais nélkül kell harcba szállniuk a győzelemért.

- Reklám -

A Daytonai 24 órás győztese, a Meyer Shank Racing Helio Castroneves nélkül kénytelen teljesíteni a futamot, aki az IndyCar Texasi versenyén vesz majd részt. Helyette Stoffel Vandoorne csatlakozik Oliver Jarvis és Tom Blomqvist mellé.

A GTD Pro-ban a GTD címvédő Pfaff Motorsports viszi tovább azt a sztárhármast, amely Daytonában győzelemre vezette a csapatot. Most azonban nem lesz itt a daytonai rivális KCMG csapata.

A Cadillac ereje

A DPi osztály ötéves történetében a Cadillac elképesztő erőnek bizonyult Sebringben, az ezidő alatt megrendezett öt futamból hármat megnyertek. A másik kettőt a Mazda és az Acura vitte el.

Az okok rém egyszerűek. A Cadillacnek nagyobb az a beállítási ablaka, amiben a kocsi komfortosan működik, márpedig Sebring hepe-hupás útjain fontos lesz a jó beállítás.

A 01-es Cadillac Racing Autó, Daytonában
A 01-es Cadillac Racing Autó, Daytonában Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Ezzel nem lehet vitatkozni” – mondja Bourdais. „Most két gyártó csatája zajlik a Cadillac és az Acura között, de még amikor a Mazda volt, akkor is elég egyértelmű volt, hogy a Cadillac a Dallara alváza jobb tulajdonságokkal rendelkezik a rázós pályákon.

A hét autóból álló DPi osztályban öt Cadillac indul – kettő a CGR-től, két Action Express Racing versenyző, valamint a JDC-Miller 5-ös számú autója.

A Grand Slamre hajtva

Oliver Jarvis lendületben van az endurance versenyeken. Az elmúlt szezonban a Mazdával drámai módon megnyerte a Sahlen’s 6 órás versenyt Watkins Glenben és a szezonzáró Petit Le Mans-t is.

A Mazda DPi programjának megszűnésével az MSR Acurára váltott, és Blomqvist, Castroneves és Simon Pagenaud társaságában megnyerte a Daytonai 24 órást is.

Jarvis célja tehát a sorozatbeli negyedik győzelem. Ha ez sikerül neki, ő lesz az első, aki egymás után mind a négy Michelin Endurance Championship futamot megnyeri.

Ez egy olyan statisztika, amit igazából magam sem vettem észre” – nyilatkozta Jarvis. „Ez egy nagyon kemény verseny. 2020 megmutatta ezt – kontroll alatt tartottuk a versenyt, 20 másodperc előnyünk volt, aztán a semmiből jött egy defekt.

Az valami hihetetlenül különleges lenne ha sikerülne a grand slam, de minden futamot úgy veszek, ahogy jön, és szívesen vennék még egy Sebringet. És ami még fontosabb, folytatni azt az erős szezonkezdetet, amit a 60-as rajtszámú autóval produkáltunk.

A Meyer Shank Racing duplázni készül, Oliver Jarvis sorozatban a negyedik győzelmét húzná be
A Meyer Shank Racing duplázni készül, Oliver Jarvis sorozatban a negyedik győzelmét húzná be Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Kettős szolgálat

A Super Sebring hétvége pénteken az 1000 Miles of Sebring futammal kezdődik az FIA WEC sorozat rendezésében. Több versenyző kettős feladatot teljesít majd ezen a hétvégén

A lista nem rövid – és a teljesség igénye nélkül írjuk: a 48-as rajtszámú AXR Cadillac teljes legénysége: Mike Rockenfeller, Kamui Kobayashi és Jose-Maria Lopez. Utóbbi kettő a 7-es rajtszámú Toyota Gazoo Racing Toyota GR010-est vezeti Mike Conwayjel.

További kettős szolgálatot teljesítő versenyzők közé tartozik több DPi pilóta a WEC LMP2-ben: Bourdais, Jarvis és Filipe Albuquerque.

A Porsche gyári pilótája, Felipe Nasr a Pfaff Motorsports GTD Pro erőfeszítései és a Penske új LMP2-es csapata között fog ingázni.

A duplázásnak megvannak az előnyei és a hátrányai. A legfőbb hátrány a fáradtság. Kobayashi azonban azt mondja, hogy szerinte a plusz pályabejárás élesebbé fogja tenni őt a 12 órás versenyre.

Az LMP2 nyitóversenye

Míg az LMP2 és az LMP3 egyaránt részt vett a Daytonai 24 óráson, a Sebringi 12 órás mindkét osztály számára a szezon hivatalos megnyitóját jelenti. A Daytonában győztes vagy helyezett LMP2 és LMP3 csapatok dicsőséget (és egy órát) kaptak, de pontokat nem.

Ha van egyértelmű favorit az LMP2-ben, akkor az a PR1 Mathiasen Motorsports ORECA 52-es rajtszámú ORECA-ja. Nem véletlen, hiszen a Ben Keating, Mikkel Jensen, Scott Huffaker hármas a verseny címvédője címvédő.

A 70. Sebringi 12 órás verseny magyar idő szerint szombaton, délután 3-kor kezdődik majd, és a teljes 12 órát végig lehet követni az IMSA TV-n.