Scott Speed 2007-es szereplése óta nem volt állandó amerikai versenyző az F1-es mezőnyben. Azóta többen is próbálkoztak a királykategóriába kerülni, méghozzá az európai nevelőszériákon keresztül is, de egyedül Alexander Rossi került a királykategóriába, és ő is csak öt verseny erejéig.
Több módon is keresztbe tett az FIA az F1-be igyekvő Hertának
Az Andretti sztárja, Colton Herta az F1-hez szükséges pontokért beült volna az FIA amerikai sorozataiba is tavaly. Az Andretti versenyzőjének már korábban is versenyzett FIA-sorozatban, miután két autós szezonnal a háta mögött kipróbálta magát egy óceánnal arrébb is.
A brit F4-es bajnokságban harmadik lett, majd az Euroformula Openen is egy évvel később, a sikerek ellenére azonban a pénzügyi keretet nem sikerült megteremteni ahhoz, hogy feljebb lépken az F2-be, így maradt a jóval olcsóbb Indy Lights és végül az IndyCar az Andrettivel.
A félig ír „indianapolisi srác”
Conor Daly, a korábbi F1-es versenyző Derek Daly fia ma már az „indianapolisi srác”-ként kerül elő az IndyCar közvetítések alkalmával, fiatal korában azonban többször is visszatért európai gyökereihez.
Először Formula Ford versenyeken vett részt, a kategória második legfontosabb versenyét, a silverstone-i Water Heyes Trophy-t meg is nyerte. Utána pár év elteltével a GP3-as mezőnyben tűnt fel megint Európában, miközben azzal párhuzamosan az Indy Lightsban is szerepelt.
Harmadik évében többek között Carlos Sainzot is legyőzve lett harmadik a bajnokságban – miközben a Force India tesztpilótájaként is tevékenykedett –, utána fel tudott lépni a GP2-be, majd 2015-re végleg átköltözött az Egyesült Államokba.
Newgarden karrierje majdnem tönkrement, mielőtt IndyCar-bajnok lett belőle
Josef Newgarden Dalyvel együtt kezdett Nagy-Britanniában, ő a Formula Ford Festivalt nyerte meg, 2009-ben pedig második lett a brit bajnokságban. Ezt követően azonban ő is kifogyott a pénzből, de az utolsó pillanatban a Carlin leszerződtette egy GP3-as szezonra.
Ott azonban nem tudott kitűnni a ritkán versenyképes autóval, ami még megbízhatatlan is volt. Szerencséjére azonban felkarolta az Indy Lights csapatába a Sam Schmidt Motorsports, a többi pedig már történelem: az Indy Lights megnyerése után két IndyCar-bajnoki cím a Penske-vel.
Váratlan jelölt, aki már F1-es autóba is ült
Talán az egyik legvalószínűtlenebb jelölt, ám a listán szereplők közül mégis mindenkinél közelebb járt a Forma-1-hez JR Hildebrand. A 2011-es Indy 500 hőse ugyan az amerikai ranglétrán menetelt fel, de mégis utat talált Vijay Mallyához, a Force India alapítójához. Ennek eredménye egy szimulátoros próba lett, aminek fődíjaként részt vehetett az F1 fiatal pilóták számára rendezett tesztjén.
Itt gyakorlatilag szétlövést rendeztek közte és Paul di Resta között az indiai csapat tartalékpilótai pozíciójáért, és bár nem győzte le ellenfelét, a Force India fizetett volna neki egy szezont a GP2-ben, de az F1 előszobájába szerződés végül nem jött össze az amerikainak, ám egy IndyCar ülés igen, ami azóta 12 Indy 500-as részvételhez vezetett.
Nagy csinnadratta, aminek nem lett jó vége
Talán Herta előtt a legnagyobb esélye Santino Ferruccinak volt egy F1-es ülésre, hiszen a Haas is támogatta karrierjét. A gokartos sikerek után felkapták a Ferrucci nevet, a nagy elvárások azonban nem társultak jó eredményekkel az autóversenyeken.
Végül az F2-ben, pénzügyi hiányosságok és egy eltiltás miatt szüntették meg a szerződését, az IndyCarban viszont magára talált, és főleg az oválokon nyújt kiemelkedőt.
Visszatér a Ferrucci, rosszhírű IndyCar pilóta, aki idén három csapatnál is vezetett