Az utolsó körökig izgalmas kvalifikációs futamot hozott a Roar before the Rolex 24 záró akkordja, melyet a Wayne Taylor Racing versenyzője, Ricky Taylor nyert meg.
DPi
A pole-ból induló Tristan Vautier (#5 – JDC Miller MotorSports – Cadillac DPi-V.R) ragyogóan kapta el a rajtot, mögötte azonban rögtön megjelent Tristan Nunez (#31 – Action Express – Cadillac DPi-V.R), aki egyből feljött a második helyre.
Ez azonban csak a pálya belső részéig tartott, ekkor Renger van der Zande (#01 – Chip Ganassi Racing – Cadillac DPi-V.R) egy bravúros előzéssel megszerezte a második helyet – a hatodik helyről rajtolva.
A rajt vesztese Jimmie Johnson (#48 – Ally Racing – Cadillac DPi-V.R) volt, aki a kiváló időmérős teljesítménye után rossz pozícióba került, és visszaesett a DPi kategória utolsó, 7. helyére.
Az edzésen történt ütközése miatt – második hely helyett – hátulról rajtoló Filipe Albuquerque (#10 – Wayne Taylor Racing – Acura ARX-05) szépen lassan zárkózott fel.
Ebben segített az is, amikor egy lekörözött GTD autó lezavarta a pályáról a harmadik helyen autózó Nunezt.
Elől kialakult egy nagyobb boly, melyet Vautier vezetett, azonban nagyon támadta őt van der Zande, és megérkezett rájuk Albuquerque is.
A versenyen két kiállás is történt, az utolsó köröket pedig az Albuquerque-t váltó Ricky Taylor, valamint a Vautier-t váltó Richard Westbrook elképesztő csatája jellemezte.
Westbrook többször is próbálkozott, végül az utolsó körben egy bátor féktávval bevetődött Taylor mellé, azonban nem járt sikerrel, és megpördült.
And this was the 𝙇𝘼𝙎𝙏 𝙇𝘼𝙋 pass attempt that determined the qualifying race outcome 🤯💥#IMSA / #Roar24 / #Rolex24 pic.twitter.com/5irNSZ9JdU
— #IMSA (@IMSA) January 23, 2022
Az 5-ös rajtszámú JDC autó nem sérült, így Westbrook be tudta hozni azt a második helyre.
Ricky Taylorék tehát elképesztő izgalmak után nyertek. A harmadik helyre a Jimmie Johnsontól volánt átvevő Kamui Kobayashi jött fel nagyszerű hajrát bemutatva.
LMP2
A versenyt magabiztos fölénnyel nyerte a Ben Keating – Marcel Jensen páros (#52 – PR1 Mathiasen Motorsports), mögöttük viszont hatalmas küzdelem folyt.
A második helyre végül a testvérautó futott be, Steven Thomas és Jonathan Bomarito (#1 – PR1 Mathiasen Motorsports) vezérletével.
A képzeletbeli dobogó alsó fokára a nagyszerűen hajrázó Renee Rast álhatott fel, csapattársával François Heriau-val (#68 – G-Drive Racing By APR) egyetemben.
LMP3
A kategóriában már a korai szakasztól kezdve dominálta az Andretti Autosport 36-os rajtszámú autója(Jarett Andretti – Josh Burdon), és végül simán nyertek.
Második lett a Muehlner Motorsports 6-os autója (Moritz Krantz – Ayrton Ori) lett, harmadik helyre pedig az AWA #13 (Orey Fidani – Kuno Wittmer) jött be.
Érdemes megemlíteni a Riley Motorsports #74-et (Gar Robinson – Felipe Fraga) is, amely az elején még tartotta a lépést a 36-os autóval, azonban kiállni kényszerültek a versenyből.
GTD Pro
A rajt után Mathieu Jaminet (és csapattársa Felipe Nasr) a Pfaff Motorsport 9-es rajtszámú Porsche 911 GT3R-jét repítette az élre, és a verseny első fele Porsche dominanciával volt jellemezhető.
A német gyártó levesébe végül a TR3 Racing, és Mirko Bortolotti tudott beleköpni, aki végül csapattársával, Andrea Caldarellivel egyetemben az utolsó félórában levadászta a két Porschét, első helyre hozta be a 63-as számú Lamborghini Huracan GT3-at.
Harmadik lett végül a a már említett 9-es számú Pfaff Motorsport Porsche, kettejük közé pedig a szintén remekül hajrázó WeatherTech Racing Porsche 911 GT3R (Julien Andlauer – Antonio Picariello) tudott befurakodni.
Ki kell emelni a Corvette-ek és a BMW-k gyengélkedését, a GTE kategóriát tavaly uraló amerikai márka autói a 8. és 9. helyen futottak be, míg a német gyártóéi a kategória utolsó két helyén.
GTD
A GTD-ben a Winward Racing Mercedese vezetett Russell Ward kezében, akit John Miller üldözött a Crucial Motorsport McLaren 720S-ével, míg Kenny Habul megőrizte a kvalifikáción elért figyelemre méltó harmadik helyét.
Mike Skeen Gilbert Korthoff Motorsport Mercedesével azonban a nyitó etapban erősen támadott, és Habul-t feljött a harmadik helyre.
A kiállások után Lucas Auer tartotta az élen Winwardot, akit Paul Holton üldözött a Crucial McLaren volánja mögül. Townsend Bell az osztály harmadik helyén futott be a #12-es VSR Lexusszal, közvetlenül Guy Cosmo előtt a GKM Benzszel.
Jan Heylen, aki Ryan Hardwick-től vette át a Wright Motorsports Porschét, az egész stint alatt keményen hajtott, és az utolsó pillanatban megelőzte Bellt a harmadik helyért.
Az élen Auer tartotta magát, és mindössze fél másodperccel megelőzve Holtont megszerezte a kategória első helyét.