Egy verseny, egy győzelem: nem rossz mérleg, ugye? Mégis, Alex Lynn azóta most először fog ismét indulni a tengerentúlon, méghozzá az IMSA idénynyitóján, Daytonában.
A Chip Ganassi Racing két hónapja jelentette be, hogy két Cadillacre bővítenek 2022-ben, a hat versenyzőből pedig be is jelentettek négyet.
Renger van der Zande neve talán nem meglepetés, a legutóbbi három Daytonai 24 órásból kettőt ő nyert, és már a csapat tagja. Sébastien Bourdais sem véletlen, IndyCaros lehetőség híján számára az IMSA maradt az egyetlen opció.
Earl Bamber endurance világbajnok, kétszeres Le Mans-i győztes, és a tavalyi Petit Le Mans-on már bemutatkozott a csapattal. Két éve pedig megnyerte a tengerentúlon a GTLM kategóriát.
Alex Lynn azonban kilóg a sorból, neki nem sok köze volt eddig az amerikai kontinenshez, vagy Chip Ganassihoz.
„Már 2017-ben mentem az IMSA-ban a Wayne Taylor Racinggel, és nyertünk is. Aztán a karrierem más irányba ment a Formula E-vel, de nagyon tetszett az élmény, és vissza akartam jönni.” – idézi fel az emlékeket Lynn.
Bármily hihetetlennek tűnik is, ilyen régről származik a kapcsolata Mike Hullal, a Chip Ganassi Racing igazgatójával.
„Úgy gondoltam, ő ténylegesen a győzelemhez vezette a csapatot aznap. Mindig szeretem az időket nézni verseny közben. Nézem a srácokat, hogyan teljesítenek, egy-egy szakaszban. Gyorsítanak vagy lassítanak? Mi az átlaguk? Az utolsó köreikben is tudják a tartani a tempót?”
„Azt a versenyt is teljes egészében néztem, és amikor Alex volt az autóban, azt gondoltam: ’Basszus, ez a srác tud valamit.’”
Hiába a jó tempó azonban, a Virgin – most már Envision – alakulat igényt tartott a szolgálataira a Formula E-ben, és azóta kisebb-nagyobb kihagyásokkal ott versenyzett. Az előző szezonban – második teljes évében – meg is szerezte első győzelmét, a jobb eredmények ellenére azonban megváltak tőle.
„Azóta kommunikálunk, és követtük, mit csinál például a Mahindránál, ilyesmik. Úgy gondoltam, ha lesz nálunk egy hely, akkor össze akarunk vele hozni valamit. És most van.”
Az azóta felhalmozott eredménysor meggyőző: a London E-Prix mellett Le Mans-ban GT kategória győztes lett, és az új közös (LMDh) szabályok miatt egyre kecsegtetőbb a hosszútávú autózás jövője is, ez vonzotta vissza brit versenyzőt.
„Ahogy változik a sportautózás jövője, mindenképpen szerettem volna az IMSA-ba jönni teljes évre és meglovagolni a hullámot. Nekem ez a tökéletes lehetőség.”
„Az, hogy érkezik a hibrid meghajtás, egy jó adag teljesítmény válik elérhetővé. A belső égésű motornak megvannak a korlátai, de egy hibrid tengellyel szinte végtelen az eszközök száma, amit egy csapat bevethet. Nagy lesz az átjárás [a Formula E és az LMDh között] talán ez is közrejátszott a csapatom választásában.”
Még ugyan jövőre a DPi szabályrendszer lesz érvényben, de a csapat és a Cadillac összeszokhat majd addig, mire 2023-ban érkezik a váltás.