back to top
vasárnap, november 24, 2024

Új főnöke szerint „totálisan túlteljesített” Laguna Secában a McLarentől kirúgott pilóta

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

David Malukas első idei versenyén a tizenhatodik helyre hozta be a Meyer Shank Racing 66-os autóját. A McLarentől korábban elküldött pilóta teljesítményével nagyon meg volt elégedve a csapat társtulajdonosa, Mike Shank.

- Reklám -

Magyar idő szerint hétfő hajnalban került sor az IndyCar legutóbbi futamára, amelynek a WeatherTech Raceway Laguna Seca adott otthont. A viadalt a pole pozícióból induló Álex Palou domináns teljesítménnyel nyerte meg, a címvédő szinte pontosan a táv felét a mezőny élén töltötte. Mögötte a Colton Herta, Alexander Rossi, Romain Grosjean, Kyle Kirkwood sorrend alakult ki.

Végleg meg akarják szüntetni a legendás Laguna Seca-i pálya működését a helyi lakosok

- Reklám -

Ha már a győzelemért nem is folyt igazán izgalmas csata, az ember nyugodtan koncentrálhatott a verseny más érdekes aspektusaira. Ilyen volt Nolan Siegel és David Malukas teljesítménye, hiszen mindketten ekkor próbálták ki először éles körülmények között a mostani autójukat. Siegel ugyanis nemrég vette át Théo Pourchaire helyét a McLaren 6-os rajtszámú gépében, amelyet végül a tizenkettedik helyre hozott be.

Na ez az igazi fordulat: a McLaren kirúgta az elküldött pilótája helyére szerződtetett versenyzőjét

- Reklám -

„Azt hiszem, ez összességében egy sikeres [verseny] volt – mondta Siegel a RACER-nek. – Nehéz volt, de azt előzetesen is tudtuk, hogy ez egy nehéz hétvége lesz, hiszen gyakorlatilag nulla felkészüléssel vágtunk neki. De úgy érzem, hogy sokat fejlődtünk [a forduló során], és igazából ez minden, amire vágyhattunk.”

A két „debütáns” sorsa egy furcsa történet keretében fonódott össze, hiszen Siegel elődje, Pourchaire azután ült be a 6-osba, amikor abból kirúgták a kerékpározás közben megsérülő Malukast, mivel nem épült fel időben. Azonban végül a Meyer Shank Racing újabb esélyt adott neki, így Laguna Secában már megint ott volt a mezőnyben.

Malukas tehát ekkor indult először csatába a Meyer Shank Racing 66-os gépével, amely a gyengén muzsikáló Tom Blomqvist partvonalra helyezésével vált gazdátlanná. A lett-amerikai pilóta a tizenhatodik helyen fejezte be a versenyt, nem sokkal lemaradva tapasztalt csapattársától, Felix Rosenqvistől, aki tizenegyedik lett. Az új alakulatánál pedig nagyon meg voltak vele elégedve.

„Véleményem szerint totálisan túlteljesített – nyilatkozta Mike Shank, a csapat társtulajdonosa a RACER-nek. – Még nincs kint teljesen az erdőből a csuklóját illetően [amely megsérült kerékpározás közben]. Viszont az időmérőn még egy kényszerű kiállással együtt is a tizenkettedik helyen végzett, és ez nagyon nagy dolog volt nekünk. A futam vége felé pedig a nyolcadik és a kilencedik pozícióban is haladt, amikor defektet kapott. Miután azt kijavítottuk, az utolsó helyre esett vissza, de aztán még így is kívülről megelőzte [Linus] Lundqvistot az utolsó körben a 2-es kanyar. Nem adta fel, és így egy tizenhatodik hely lett ebből.”

A Firestone Grand Prix Of Monterey teljes végeredményét ezen a linken lehet megtalálni.