Álex Palou 2021-es bajnoki címének köszönhetően elég ponttal rendelkezik ahhoz, hogy az F1-be kerüljön, már csak a kapcsolatok hiányoznak hozzá.
A spanyol versenyző csapata ezen dolgozott az F1-es szezon első felében, ugyanis rengeteg csapattal kezdeményeztek tárgyalásokat. Reális esély egy ülésre ugyan nem sok helyen van, a The Race szerint mindössze négy helyen kerülhet be valaki jövőre a királykategóriába.
Van egy pilóta, aki szinte az összes F1-es csapattal tárgyal
A lap azt is megerősíti, hogy ezek közül az Alfa Romeo és a Haas nem érdeklődik iránta, feltehetőleg a stabilitásban vagy saját juniorjaikban bízva nem szeretnének új pilótát szerződtetni. A maradék két csapatnál viszont igenis tárgyalóképes lehet.
Palou jelenleg a McLarennel áll szerződésben, méghozzá tesztpilótai szerepkörben. Eléggé valószínű, hogy amikor a szezon befejeződik, a spanyol vezetheti majd az egyik első szabadedzésen a britek autóját. Minden bizonnyal szívesen meghosszabbítanák ezt a megállapodást vele.
Továbbá mindenki úgy sejti, hogy amennyiben jelenlegi csapata, a Ganassi nem tart igényt a szolgálataira, Palounak érvénybe lép az a szerződése, amit tavaly év végén írt alá a McLaren IndyCar csapatával – amit idén nem teljesíthetett, mivel még nem járt le a szerződése Chip Ganassinál.
De mindezek alól felmentést jelenthet, ha a spanyol az F1-ben talál magának új állást, amennyiben július végéig értesíti erről a McLarent.
Szeptember elejéig azonban nem tárgyalhat új csapattal, addig Ganassinak kizárólagos joga van szerződést ajánlani neki.
Ami az F1-et és potenciális csapatait illeti, Palou célja a Williams és az AlphaTauri lehet. Előbbinél Logan Sargeant – bár nem a csapat első jelöltje volt – teljes szóbeli támogatást kap a csapatától, de eddigi eredményeivel nem igazán büszkélkedhet.
Másik lehetőség a megboruló Red Bull hierarchiában akadhat számára. Max Verstappen és Yuki Tsunoda helye stabilnak tűnik, Sergio Pérez maradása körül kérdőjelek merültek fel, ahogy Daniel Ricciardo ülése sem garantált jövőre.
Ugyan Nyck de Vries távozásával a Red Bull így is veszített egy pilótát, még juniorjuk, Liam Lawson is sorban áll az ülésért.
Nem úgy tűnik, hogy bármelyik csapat mostanában tudná megoldani a jövő évi pilótakérdést, és hiába tárgyalhatna Palou más csapatokkal is szeptemberben, egyrészt az IndyCarban addigra a legtöbb kérdés eldől, míg a Forma-1 szezonja még bőven tart. A McLaren pedig minden bizonnyal hamarabb szeretne választ kapni arra a kérdésre, hogy milyen minőségben számíthatnak a spanyolra 2024-ben.