Kimi Räikkönen másodjára indul ezen a hétvégén a NASCAR élvonalában, és azt emelte ki, hogy nem olyan mesterséges a versenyzés, mint a DRS-sel fűszerezett F1-ben.
Pont utolsó győzelmének helyszínén, az austini Circuit of The Americas elnevezésű pályán áll rajthoz, így jól össze tudja hasonlítani a két bajnokságot – szemben a tavalyi esettel, amikor Watkins Glenben állt rajthoz.
„Vannak helyek, ahol lehet előzni, és főleg az F1-ben nincs sok olyan pálya, ahol jó versenyek vannak. Itt mindenki tud előzni DRS nélkül is, olyan érzés, mint a normális, régebbi F1.” – emelte ki Räikkönen.
„Kicsit más azért a helyzet, mert az F1-ben nem fedi semmi a kerekeket, így ha összeérsz valakivel, akkor elvesztheted a gumit vagy az autót is. Ez megengedhetetlen rizikó, mert a legkisebb sérülésre másodpercekkel lesz lassabb az autód.”
„A NASCAR-ban ezzel szemben sokkal közelebb megyünk egymáshoz, és a szabályok is nyitottabbak az ilyesmire. Inkább arról szól az egész, hogyha viselkedsz, akkor ők is viszonozni fogják ezt, amennyire eddig megértettem a helyzetet. Ez mindig izgalmassá teszi a verseny végét, amikor az emberek agresszívabbá válnak.”
A másik nagy különbség pedig maga az autó, és hiába ugyanaz a pálya, amit a finn korábban megtanult, teljesen más élmény vezetni. Räikkönen kiemelte, az F1-ben sokkal több kanyar padlógázas például.
„A bukkanók az F1-ben nem annyira számítanak, mert a leszorítóerő miatt nem érzed annyira, de a NASCAR-ban nagy ez a fajta hatás. Így sokkal nehezebb maga a pálya, és az autót sem olyan könnyű irányítani. Így teljesen más a pálya, sokfajta szempontból. Hülyén hangzik, mert nem változott semmit, de az autó miatt gyökeresen megváltozott a dolog.”