Az általános közvélekedés szerint sikeresnek ítélt, LA Memorial Coliseumban rendezett Busch Clash eddig ismeretlen vizek felé kormányozhatja a NASCAR hajóját.
Nem sok NASCAR-versenyhétvége árasztott magából olyan kozmopolita hangulatot az utóbbi időben, mint Los Angeles, a város felhőkarcolóival és a Los Angeles Memorial Coliseumot keretbe foglaló Hollywood felirattal. Kevin Harvick még jóval a verseny teljesítése előtt sikeresnek ítélte a kísérletet, amibe a NASCAR belefogott. Ez ráadásul új irányba terelheti a bajnokságot, ami akár nemzetközi versenyeket is jelenthet. Emellett felveti az All-Star Race újragondolását, és azt is, hogy ez a stadionfutam adott esetben egyszer még pontot is érjen. Az elsőt mindenesetre, egyelőre pontok nélkül, Joey Logano nyerte.
A vezetőség óvatosan optimista
A NASCAR-alapító dédunokája, Ben Kennedy, pénteken még nem mert örülni.
„Amikor vasárnap leng a zöld zászló, azt hiszem, valószínűleg elég jó képünk lesz a sikerről” – mondta Kennedy, aki a NASCAR stratégiai és innovációs alelnökeként tevékenykedik jelenleg.
Harvick már szombaton úgy fogalmazott, hogy az ünneplés attól függetlenül elkezdődhet, hogy mi történik a vasárnapi 150 körös versenyen a Coliseum belsejében épített negyedmérföldes pályán. „Ha megnézzük mindazt, ami történt, a jegyek és a médiabérletek mennyiségét és minden ilyen adatot, ezen a ponton nem lehet elszúrni” – mondta Harvick akkor.
Kennedy nagyban gondolkodik, erről beszélt pénteken. Szerinte lehetőségek nyílhatnak meg. „Gondolhatunk néhány új piacra a meglévő nemzetközi sorozataink számára, és aztán majd eszünkbe juthat a terjeszkedés is. Van jó néhány utcai pálya, ahová mehetünk. Rövid oválok viszont nem igazán. Ezekre viszont ott van rengeteg focistadion, ahol ideigelenes pályákat húzhatunk fel. Nemzetközi szinten még nem volt rá lehetőségünk.”
Hol?
A Cup Series utoljára 1998-ban versenyzett az Egyesült Államokon kívül, amikor Japánba látogatott. De a Clash, vagy csak egy bemutató futam egy futballstadionban lehetővé tenné a NASCAR számára, hogy olyan külföldi nagyvárosokba is eljusson, ahová eddig nem volt lehetősége. Ez most már jóval kevésbé tűnik a valóságtól elrugaszkodott ötletnek, mint mondjuk néhány éve.
Harvick a maga részéről a merész változtatások híve. „Ez az a fajta esemény, amin robbantanod kell. Hogy az érdeklődők lássák, ez valami más. Ez egy ilyen korszak. Merni kell változtatni, és új dolgokat kipróbálni. Ez persze néha nehéz, de ha meg beválik, akkor megvan a jutalma is.”
Szerinte a Clashből adott esetben más helyszínek is példát meríthetnek.
„Azt hiszem, az All-Star Race… tanulhatna valamit ebből, már csak azért is, mert több ilyen versenyre lenne szükség, nem pedig csak egy 1,5 mérföldes pályára, ahová állandóan járunk” – mondta Harvick. „Szükség van arra a feszültségre, szórakozásra és miliőre, ami egy olyan eseményhez tartozik, ami más.”
Valami más kellett
A vasárnapi Clash során a Trackhouse Racing társtulajdonosa, Pitbull 45 perces koncertet adott még a futam előtt, a félidei szünetben pedig Ice Cube lépett fel. A sárga zászlós periódus során DJ Skee gondoskodott a szórakoztatásról. Egy merőben más szórakozást adott a NASCAR.
„Azt hiszem, a daytonai Clash-szel valószínűleg mindannyian eljutottunk arra a pontra, hogy valamit csinálni kell” – mondta a korábbi bajnok Chase Elliott. „Az a verseny már egy mókuskerék volt.”
Felmerült az is, hogy pontot érjen ez a verseny. Ezt viszont gyorsan elvetették Kennedy szerint. „Itt nem lehet 40 autót elhelyezni. Ha viszont ez egy bemutató futam lenne, annak tényleg lenne értelme, különösen ebben az első évben.”
Meg lehetne viszont ezt oldani a jövőben? „Biztos vagyok benne, hogy ki tudnánk találni egy olyan formátumot, ami lehetővé teszi ezt” – mondta Kennedy. „Szerintem a héten egy nagyon jó formátumot találtak ki a futamokkal, az utolsó esélyes futamokkal és mindennel. Azt hiszem, ami a stadionokat és az ideiglenes helyszínek ilyen jellegű ötletét illeti, nem tudom, mennyi lehet majd később. Talán egy vagy kettő lesz. Ez egy igazán jó kísérleti labor lesz számunkra, és azt hiszem, vasárnap tényleg sokat fogunk megtudni.„