szerda, április 24, 2024

Keselowski a gigabüntetés után: „Ebből kell főznünk”

Dátum:

Megosztás:

A NASCAR történetének valaha volt egyik legsúlyosabb büntetését kapta Brad Keselowski és csapata. Ez most extra motivációt is jelent a versenyző-tulajdonosnak.

- Reklám -

Úgy kellene, hogy beverekedje magát Brad Keselowski a playoffba, majd harcolni a bajnoki címért, hogy nemrég igen komoly szankciókat sóztak a nyakába. A NASCAR illetékesei még az Atlantára felkészített autóját ítélték szabálytalannak, amellyel tizenkettedikként futott be. Itt egy meg nem engedett átalakítás volt az, ami miatt Keselowski büntetést kapott. A büntetés végül 100 versenyzőipont-, 100 tulajdonosi és 10 playoff-pontlevonás volt. Emellett a crew chief Matt McCall még kapott egy négyfutamot eltiltást, valamint százezer dollárós pénzbüntetést is.

- Reklám -

Nem fogunk lebénulni” – szögezte le Keselowski a történtek után. „De nyilván ez nem az, amit szeretnénk. Senki sem akar ilyen helyzetben lenni. De ebből is ki fogjuk hozni a legtöbbet. Most siránkozhatnánk, vagy választhatjuk azt is, hogy ez megerősítsen minket, és még jobbak legyünk. Inkább az utóbbira szavazok.

A korábbi módival ellentétben, amikor a csapatok maguknak készítettek el egyes alkatrészeket, a Next Gen autóval ezt készen kapják. Ezeken így nem is szabad módosítani, ellenkező esetben súlyos büntetés jöhet. Erre a NASCAR már korábban is figyelmeztetett mindenkit.

- Reklám -

Előre tudták, hogy milyen büntetések járnak egy szériaalkatrész manipulálásáért” – mondta Steve Phelps, a NASCAR elnöke szombaton a döntéssel kapcsolatban. Ezen felül viszont nem kommentálták a történteket.

Keselowski a történtek ellenére optimista

Túl fogunk lendülni ezen. Most megpróbáljuk megérteni, hogyan tudjuk ezt a pillanatot a magunk javára fordítani csapatként. Aztán remélhetőleg maga az iparág is okulni tud a most történtekből. Nem a jelenlegi dolgokon szeretnénk rágódni, hanem, hogy mit tanulhatunk, és hogyan tudunk javulni ezután.

A büntetés miatt Keselowski hátránya a jelenleg playoff-helyen álló utolsó versenyzőhöz, Kyle Larsonhoz képest négy pontról 104 pontra nőtt. Így tehát tulajdonképpen kötelező futamot nyernie, ha a playoffba szeretne kerülni. Ha pedig 16-nál több különböző futamgyőztes születne az alapszakasz végéig, akkor Keselowski esetében ez már kettőre ugorhat.

Keselowski előtt tehát az az esély, hogy pontok alapján biztosítsa helyét a playoffban, tulajdonképpen bezárult. Így viszont egy az egyben koncentrálhat a futamgyőzelmekre, anélkül, hogy ennél rosszabbal megelégedne.

Végsősoron az a célom, hogy idejöjjek, futamokat nyerjek, és bajnoki címekért versenyezzek. Minden, ami ettől kevesebb, az nem az, ahol lenni akarunk. Szóval egyértelműen nem ott tartunk most, ahol szeretnénk. De ez semmiképpen sem jelenti azt, hogy feladjuk. Nem egy évre jöttem ide, hogy megnézzem, hogy megy. Szóval ez egy kicsit durva szakasz, ami valószínűleg előre beleszámolható volt.

Még ha ez előre látható is volt, akkor is frusztráló lehet a 2012-es Cup-bajnok számára az, ami történt. Keselowski az elmúlt nyolc év mindegyikében bejutott a rájátszásba. Ezt követően szerződött (és vásárolta be magát társtulajdonosként) a Roush Fenwayhez, 35 győzelemmel az előélete során.

Már csak azért is küzdeni fogunk, hogy elölről figyelhessük a történteket, ne a mezőny sűrűjéből” – mondta Keselowski.

Példastatuálás a riválisok felé

Biztos vagyok benne, hogy ez mindenkit megrettent. Valószínűleg ez célja is a NASCAR-nak a büntetés kiszabásával” – fogalmaz az esetben külső szemlélő Joey Logano. „Nem tudjuk, hogy mi volt és mi történt. De azt igen, hogy a büntetés hatalmas volt. Ez pedig valószínűleg azt jelenti, hogy nem szarakodhatunk.

Keselowski saját elmondása szerint semmit nem tudott arról, hogy szabálytalan lehet az autója. „Azt bizton mondhatom, hogy most már többet tudok, mint mondjuk néhány nappal ezelőtt.

Arról Keselowski nem nyilatkozott, hogy szerinte a NASCAR célba vette-e a csapatát. Pedig egyébként az RFK Racinget nem először pécézték ki, hiszen még Daytonában elkobozták az ő, valamint a Team Penske kerekeit egy szerintük szabálytalan módosítás miatt. Ekkor végül senki nem kapott büntetést. Maga Keselowski, illetve az autója kétszer is megbukott már a kvalifikáció előtti technikai ellenőrzésen. Ennek következtében az autóbeállításokért felelős vezetője nem lehetett ott a COTA-n rendezett futamon, miután eltiltást kapott.

Az RFK-nál McCall már megkezdte eltiltásának letöltését. Őt legközelebb ideiglenesen Josh Sell helyettesíti majd. Keselowski szerette volna azt elérni, ha a benyújtott fellebbezésig ezt az eltiltást McCall-nak nem kell megkezdenie.

Ott már döntöttünk [arról, hogy ne jöjjön a COTA-ra]” – mondta Keselowski. „Szóval tulajdonképpen készen álltunk. De ha magas szinten tudunk versenyezni, ne adj’Isten még futamokat is nyerünk, gyanítom, hogy nagyon hamar nem is fogunk erről beszélni.”