Az új autókkal és az új gumikkal egyelőre váratlanul sok a defekt a NASCAR Cup Seriesben. A köztes megoldásra a mezőny tényleg csak köztesként tekint.
A NASCAR fontanai futamát követően Las Vegasban is azt láthatjuk majd, hogy egy esetleges defektnél a versenyzők az autóban maradnak. Ezt követően pedig a biztonsági személyzet visszavontatja őket a bokszba, hogy az autókon kereket cserélhessenek a csapatok, akiknek a versenyzői defekt áldozatul estek.
Az alacsonyabb hasmagasság miatt a Next Gen autók gyakorlatilag azonnal fennakadnak defekt esetén. Ebből ráadásul úgy néz ki, egyelőre jóval több van a korábbi évek ezen szakaszához érkezve. Defekt esetén a problémát egyébként az autó kialakítása okozza, hiszen az alacsonyabb autó-nagyobb kerekek kombinációja mellett nincs hely annak az úgynevezett „inner liner” nevezetű elemnek, ami megakadályozta az autó fennakadását ilyen esetekben.
A mezőnyben viszont több kérdés felmerült arra az esetre, ha valakit defekt sújtana. Mi van az elvesztegetett körökkel, amit defekt esetén a versenyző vár, mire visszajut a bokszba? Mi van akkor, ha egyszerre többen kapnak defektet? Kit fognak először visszavontatni a bokszba?
Austin Dillon reméli, lesz erre egy jobb, egy véglegesebb megoldás. „Jókora szívás a jelenlegi autókkal egy defekt…” – gondolkodott el Dillon. „Gondolj bele, el akarsz kerülni egy ütközést, megforogsz, és mondjuk így kapsz defektet. Nem lennék ilyen szituációban.”
Austin Dillon szerint a defekt, illetve még inkább az attól való félelem komoly biztonsági problémákhoz vezethet. Úgy véli, azért, hogy valaki elkerüljön egy esetleges defektet, még a baleseteken is keresztül megy, meg sem próbálja majd azokat elkerülni.
Joey Logano is előállt egy megoldással ilyen esetre. „Lehetne egy mentőjármű, ami ott helyben kereket cserélne neked, így azzal tudnál már elmenni a bokszba. Így nem húzna végig téged a vontató az egész pályán, tönkretéve az autódat. Daytonában én szívtam meg egy defekttel. Szörnyű volt.„