A COTA új kihívást jelent majd a pilótáknak, méghozzá azért, mert most először lesz lehetőség az NASCAR egyik új szabályát alkalmazni, az idei első épített pályás versenyen.
Sok mindent lehet várni a hétvégi NASCAR-futamtól, a beugró F1-es sztárokat, Jimmie Johnson visszatérését vagy azt, hogy most először nem oválon megy majd a mezőny.
Épített pályás versenyről lévén szó, előkerülhetnek az esőgumik, és újra a short trackeknél használt aero csomagot kell majd használni, mint legutóbb Phoenixben. Továbbá az egyik szabályváltoztatásnak köszönthetően ezúttal a szakaszok között nem lendül a sárga zászló, az egyéb kihívások mellett ez is kifoghat a pilótákon.
„Valakit felkészületlenül fog érni. – jósolta meg Austin Cindric. – Ez az előrejelzésem. Nem én leszek az, ezt elmondhatom, de itt nagyobb valószínűsége van, mint bármelyik másik hétévégén [hogy valaki sárgára számítson].”
Ezzel a stratégia teljesen megváltozik, Cindric reményei szerint így a legjobb autók lesznek majd a mezőny elején a verseny végére. Ami magát a pályát illeti, a leghosszabbról beszélhetünk a Cup Series naptárában, ami külön kihívás állít a pilóták elé.
„Ez egy fizikailag is kihívást jelentő pálya, bár ott van a hátsó egyenes, hogy pihenj, egy pár hónapja voltam itt a Goodyear gumitesztjén, és néhány nap után kikészültem. Sok a bukkanó, és használni kell néhány helyen a bukóteret is. Azt nem arra találták ki, hogy menjünk ott, így össze-vissza dobál, a váltás is nehéz. A fékezéshez többet kell majd a lábunkat is használni, és elég meleg is lesz az autóban, úgyhogy fizikailag kemény hétvége lesz.”
A Red Bull korábbi csapatfőnöke a Räikkönen-Button kettőshöz csatlakozik