Hailie Deegannek nem úgy sikerült bemutatkozó szezonja a NASCAR Truck Seriesben, ahogy eltervezte, 2022-ben azonban tiszta lappal indul.
A tehetséges hölgyversenyző mindössze egy top 10-es helyezést szerzett 2021-ben, 20,9-es átlaggal zárta az évet, és a 17. helyen végzett a bajnoki tabellán.
Deegan a Ford Motor Company támogatását élvezi, és az ő segítségükkel jutott el a NASCAR Truck Seriesbe is.
Továbbá a Ford szeretné fejleszteni képességeit is, emiatt az IMSA Pilot Challange Daytonai versenyén is indul majd.
Egyesek úgy tekinthetnek 2022-re, mint a kritikus, sorsdöntő szezonra Deegan fejlődésében. Azonban Hailie Deegan népszerűsége ott tarthatja őt a tűz közelében még akkor is, ha esetleg az eredmények nem úgy alakulnának, ahogy eltervezte.
Hailie Deegan több mint 3,1 millió követővel rendelkezik a TikTok-on, 1,1 millió követővel az Instagramon, 692 ezer követővel a Facebookon és 401 ezer feliratkozóval a YouTube-csatornáján.
„Valami, amire igazán koncentráltam, az a közösségi média, és az, hogy képes legyek marketingelni magam” – mondta Deegan a FOX Sportsnak. „Ez nagyon természetes volt számomra, mivel olyan háztartásban nőttem fel, ahol az apám nagyon jó volt ebben.”
„Ez számomra teljesen magától értetődő volt mindig is. Imádtam a közösségi médiát. Szeretek tartalmakat készíteni és megmutatni az embereknek az életemet.”
Ha Deegan nem is hoz értéket a szponzorainak a versenypályán egy olyan napon, amikor nem az élmezőny közelében fut, legalább más platformokon értéket tud nyújtani nekik.
„Valószínűleg nem lennék abban a helyzetben, amiben most vagyok, ha nem foglalkoznék a közösségi médiával. Nagyon nehéz szponzorációt eladni egy autóra, ha nem tudod garantálni a TV-időt.”
„A szponzorok számokat akarnak látni. Azt akarják látni, hogy ‘Az én logómat tettem az autódra. Mennyi terméket adsz el nekem ezzel?’ Ezt meg tudom adni nekik a közösségi médiával.”
Hailie Deegan beteljesítheti a potenciálját?
A fiatal versenyzők gyakran úgy érzik, hogy nincs elég idejük fejlődni, és túl hamar, túl sokat várnak el tőlük. Attól is tartanak, hogy ha túl sokáig tart a fejlődésük, akkor a fiatal felnőtteket marketingelni kívánó potenciális szponzorok végül túl öregnek tekinthetik őket.
Deegan esetében ez a nyomás valamivel kisebb lehet, mert bízhat abban, hogy közösségi médiás megjelenései miatt a szponzorai több időt adnak neki a teljesítménye javítására.
„Úgy érzem, nagy nyomás nehezedik rám a rajongótáborom miatt” – jelentette ki Deegan. „Nagyon nehéz, amikor az egész követői csoportod ott van minden közösségi médiaplatformról. Minden közösségi médiaplatformnak megvan a maga demográfiai összetétele, ezért úgy érzem, hogy mindig nyomás nehezedik rám.”
Deegan azonban attól nem tart, hogy elhagyná őt népes rajongótábora.
„Ha a tavalyi évben kitartottak mellettem, akkor biztosan sokáig maradnak” – mondta mosolyogva.”
„2021 már csak azért is küzdelmes volt, mert nem volt elég tapasztalatom a truckban.”
Deegan hisz abban, hogy ebben a szezonban fejlődést mutathat a pályán. Tavaly rengeteg olyan versenye volt, ahol úgy érezte, hogy jobban is végezhetett volna.
„Főleg a versenyek utolsó szakaszai nem jöttek össze. Úgy érzem, hogy nagyon sok jó futamunk volt, de valami mindig balul sült el a végén, akár az én hibám, akár egy rossz újraindításom, akár a boxcsapat hibája miatt.”
A 20 éves hölgyversenyző reménykedik abban, hogy idén már indulhat pár Xfinity futamon, és előrelépést tapasztal majd karrierjében. Azonban nem érzi úgy, hogy 2022 kulcspont lehet.
„Időbe fog telni, hogy eljussak oda, ahova szeretnék. Az idei szezonban szeretnék folyamatosan fejlődni, versenyzőként, és emberként is. A legjobb önmagam akarok lenni” – jelentette ki határozottan Deegan.
„Nem hiszem, hogy a következő szezonomon fog múlni a jövőbeli karrierem. Úgy gondolom, hogy a szponzoraimmal kialakítottam egy olyan alapvető kapcsolatot, ami magabiztosságot ad.”