Nem elég, hogy a korábbi F1-es világbajnok a NASCAR Le Mans-i projektjében kapott helyet, Jenson Button kipróbálná magát az „igazi” NASCAR-ban is. Szerencséjére egy csapattulajdonos a kollégája…
Jenson Button a Garage 56 elnevezésű csapattal indul idén Le Mans-i 24 óráson egy átalakított Next Gen autóval. Itt viszont nem állna meg, érdekelné a Cup Series is a jövőben.
„Ami az oválokat illeti, nagyon tisztelem, amit a srácok tesznek, mert hasonlót sem tapasztaltam soha” – fejezte ki érzéseit a brit.
„A kézség, hogy csúszva vegyem a kanyarokat, közel a falakhoz és egymáshoz, bennem nincs meg. Illetve nem tudom, még nem próbáltam. De az épített és utcai pályák mindenképpen érdekelnének, de nem csak egy versenyre ugranék be, az számomra nem izgalmas.”
„Akkor végezhetsz jó munkát úgy is, hogy nem hoztad ki magadból a maximumot. Ha nekivágok, akkor az összes épített pályás versenyt szeretném teljesíteni. Majd meglátjuk.”
„Az autó más, mint amivel Le Mans-ban megyünk, kevesebb leszorítóerővel rendelkezik, nehezebb és kisebb a motorereje is. Nem lenne egyszerű, de lecsapnék a lehetőségre, ha adódna egy.”
Az elmúlt években növekedett a nem oválpályás versenyek száma, a szokásos kettő helyett 2023-ban már hat ilyen verseny lesz a naptárban.
Button egyik kollégája, Jimmie Johnson az átnevezett Legacy Motor Club (korábban Petty GMS) társtulajdonosa, és nyitott lenne az ötletre.
„Nem tudom, hogy neki mennyire fordult meg ez a fejében, de nekem most már biztosan” – jegyezte meg viccelve Johnson.
„Szerintem rá tudom beszélni. Még nem beszéltünk erről, de a harmadik autónkat, a 84-est, amit én vezetek, többet kéne járatni. Remélhetőleg találunk majd érdeklődő pilótákat és szponzorokat, és többször is rajthoz állhatunk majd vele.”
Mike Rockenfeller, a harmadik pilóta tavaly kétszer is rajthoz állt Cup Series versenyen, így nem elképzelhetetlen a dolog.
Máris indul a Le Mans-i projekt
Ők hárman már most a volán mögé ültek, hiszen Daytonában megpróbálnak egy 12 órás tesztet teljesíteni, február végére pedig már a 24 óra a céljuk Sebringben. Chad Knaus, a program vezetője azt nyilatkozta, hogy elégedett az eddig teljesített 2000 mérfölddel, ami egy esős napot is magában foglalt.
Most az éjszakai körülményekre kifejlesztett alkatrészeket is tesztelik majd, méghozzá mindhárom pilótával. Knaus elmondta, nehézséget jelent majd a behegesztett ajtó, hiszen a pilótacseréket normál esetben nem az ablakon keresztül szokták elvégezni.