péntek, március 29, 2024

A Red Bull csapatfőnöke elismerte, több pénz segítene az Andretti helyzetén

Dátum:

Megosztás:

Michael Andretti kapzsinak nevezte a Forma-1-es csapatokat, a Red Bull pedig tovább erősítette ezt a feltevését.

Andretti szerint kamuznak az F1-es csapatok

- Reklám -

- Reklám -

A 10 F1-es csapatból mindössze kettő támogatja az Andretti Cadillac belépését a száguldó cirkuszba, míg Toto Wolff, a Mercedes és nemrég James Vowles, a Williams csapatfőnöke is élesen elutasította az amerikaiak közeledését.

„Nézzék, az Andretti nagyszerű márkanév” – ismerte el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a RACER-nek.

- Reklám -

„Amit Mario [Andretti] elért az F1-ben, ráadásul amerikaiként, az nagyszerű. Ugyanúgy elmondható, hogy a General Motors, illetve a Cadillac is olyan gyártók, amelyeket szívesen tudnánk a sportban, nem hiszem, hogy ezt bárki vitatná.”

„De mindezt figyelembe véve, egy kérdés marad: Ki fog ezért fizetni? A csapatok, akiknek le kell mondaniuk a bevételük egy részéről, ez pedig nem fog tetszeni senkinek. A két csapat, amelyek támogatják őket (McLaren és Alpine) vagy már a partnereik Amerikában, vagy motorokat fognak eladni nekik. A többiek pedig csak annyit látnak ebből, hogy kevesebb pénzt kapnak.”

Horner kiemelte, főleg a mezőny hátsó felében lévőket érinti érzékenyen a téma, hiszen ott még jobban érződik majd a „felhígulás” hatása.

„A másik oldalon a Liberty pedig mossa kezeit, mondván, ők meg vannak elégedve 10 egészséges céggel, tehát ők sem fizetnek majd érte. Hiszen nekik szervezési szempontból is egyszerűbb lenne az Audi-féle modell,azaz, hogy egy létező csapatot vegyen át valaki.”

A Sauber nemrég gyökeres átalakuláson ment keresztül, hiszen az Alfa Romeótól megválnak, és már felkészültek az Audi érkezésére a szervezeti struktúrájuk átalakításával. Korábban az Andretti Global is megpróbálkozott pont a Sauber felvásárlásával, azonban az utolsó pillanatban meghiúsult a terv.

„Remélem, találnak majd megoldást. Az sokkal egyszerűbb lenne, ha egy meglévő csapatot vennének át, mert mindkét márkát nagyon szívesen látnánk a Forma-1-ben.” – emelte ki a szerinte megfelelő megoldást Horner.

A Red Bull csapatfőnöke bevallotta, a pár évvel ezelőtt megállapított – az akkor a Williams-istálló értékéhez igazítitt – 200 milliós belépési díjat kevesli. Az azóta történt járvány és infláció azonban megváltoztatta a képletet, nem beszélve arról, hogy a Dorilton Capital sokat fektetett be a Williamsbe, szóval a csapat értéke is nőtt azóta.

Még nem is állt munkába, máris beszólt az Andrettinek az F1 legújabb csapatfőnöke

„Mint minden, végső soron ez is pénz kérdése. Ha a csapatok részesedéséből kieső összeget sikerülne kiegyenlíteni olyan mértékben, hogy ne legyenek veszteségesek, akkor kérdéses, mekkora összeggel lehetne ezt megtenni? Vajon ez már elég lenne ahhoy, hogy beengedjük őket?”

A Liberty Media és a csapatok nem, az FIA elnöke viszont támogatta az Andretti Global érkezését, Horner szerint ez azonban nem releváns.

„Érthető az FIA álláspontja, mert nekik nem származik pénzügyi hátrányuk ebből, és csak több nevezési díjat kapnának. Így jogos, miért akarnak több csapatot. De szerintem meg kell találni a kereskedelmi jogok tulajdonosával is a hangot, amire a 2026-os új Concorde-egyezmény kidolgozása jó alkalmat ad.”