500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 29. szerda, 21:17 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Botrányos ár! 25-30 millió egy csapatért? Ennyiért nem kell!
NASCAR

Botrányos ár! 25-30 millió egy csapatért? Ennyiért nem kell!

András RoosÍrta András Roos2022. október 14.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Dale Earnhardt Jr. és Rick Hendrick szorosabb szövetségre lépett
Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Legalábbis Dale Earnhardt Jr. ezt mondta legutóbbi podcastjában, ahol az volt a téma, hogy tervezi-e Cup Series csapat indítását.

Dale Earnhardt Jr. egész évben a JR Motorsports csapatának a NASCAR Cup Series-be való átköltözésével kecsegtetett.

Earnhardt még júniusban, a Dale Jr. Download élő adásában azzal is viccelődött, hogy reméli, le tudja majd igazolni Martin Truex Jr.-t a csapatához.

Kevesebb mint három hónappal később azonban Earnhardt azt mondja, hogy „megnyomja a szünet gombot” a Cup Series-be való belépéssel kapcsolatban.

A szünetelés oka pedig nagyrészt a Race Team Alliance (RTA) (Csapatok Egyesülete) és a NASCAR jelenlegi bevételi tárgyalásaiból, valamint a jelenlegi NASCAR Cup Series csapatok veszteséges működéséből fakad.

„Az egyik dolog, ami potenciális csapattulajdonosként számomra érdekes, hogy az RTA által felvázolt jelenlegi helyzet mennyire tarthatatlan” – mondta Earnhardt szokásos heti podcastjában.

„Én üzletemberként gondolkozom, és jelenleg egyszerűen ha belevágsz egy csapatba, az egy veszteséges vállalkozás.”

Háború szélén a NASCAR és a csapatok, nem sikerült megegyezni

Jelen állás szerint a csapatok bevételeinek 60-80 százaléka állítólag a szponzori szerződésekből származik. Tehát, ha egy csapat, mint például a Joe Gibbs Racing, elveszít egy kiemelkedő szponzort, akkor azzal elveszíti a versenyzőjét is.

„Ez a tulajdonosra hárítja a felelősséget, hogy megtalálja azt a 60-80%-ot, és ha nem találja meg, akkor ki kell rúgnia az embereket” – magyarázta Earnhardt.

„A csapatok egy kis védelmet akarnak. Ahelyett, hogy talán 5 millió dollárt kapnának, azt akarják, hogy ez jelentősen emelkedjen, hogy a TV-pénzek a csapatokhoz jussanak, és most már ne csak a szponzoroktól függjön, hogy ott lesznek-e a pályán.”

A jelenlegi charter árak mellett Earnhardt és más leendő NASCAR Cup Series csapattulajdonosok ezért elgondolkodtak azon, hogy vajon ez-e a valódi értékük.

„Egy Charter ára szó szerint kevesebb mint egy évtized alatt 2 millió dollárról 28-30 millió dollárra emelkedett az értéke. És mindenki azon tűnődik, hogy ez a 28-30 millió dolláros érték valós-e, vagy csak egy buborék” – mondta Earnhardt.

Dale Earnhardt Jr. JR Motorsports
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?