szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapNASCARBlaney az elmaradt győzelem ellenére is elégedett

Blaney az elmaradt győzelem ellenére is elégedett

- Hirdetés -

Összejátszottak a körülmények Ryan Blaney ellen a vasárnapi phoenixi versenyen, kis szerencsével a győzelemért is harcolhatott volna a Penske pilótája, de végül ez elmaradt.

A 12-es Ford elég gyors volt ahhoz, hogy versenyben legyen az első helyért a Phoenix Raceway-en redezett NASCAR Cup Series futamon. Blaney szerezte meg a pole pozíciót, és ő is vezette a legtöbb kört a versenyen, szám szerint 143-at. Az első szakaszban a pitben való gyorshajtásért kapott büntetést, ám ebből még sikerült kilábalnia, hiszen a második szakaszt megnyerte.

- Hirdetés -

Blaney egészen a 221. körig a győzelem felé robogott, amikor is egy sárga zászlós periódus alatt történő pitkiállásnál kiesett a kerékanya a pisztolyból, így nagyon visszaesett az újraindítás előtt. Végül ez törte meg Blaney lendületét, és nehezen tudott visszakapaszkodni az élmezőnyre. Végül az utolsó kiállásnál a negyedik helyen jött ki a pitből. A verseny három körrel a vége előtt indult újra utoljára.

Nehéz megmondani” – mondta Blaney, mikor arról kérdezték, mi kellett volna még a győzelemhez. “A pitben elvesztettem a vezetést, és már nem tudtam visszajönni. Nem is tudom. Egyszerűen nem volt meg a kellő sebességem, és túlságosan szorult helyzetben voltam.

- Hirdetés -

Végig tudtam előzni a mezőnyt, és jó pozíciókat szereztem meg, aztán beragadtam. Egyszerűen csak ott autóztam az előttem lévők mögött. Végeredményben nem volt rossz napom. Jó regenerálódás a múlt hetihez képest.

Egy héttel korábban Blaney a Las Vegas Motor Speedwayen a 100. kör után szállt ki a versenyből, amikor Brad Keselowski megpördült a négyes kanyarban. Ez volt az első kiesése a szezonban.

A rejtélyes vibráció

Annak ellenére, hogy Blaney a vasárnapot könnyűnek tüntette fel, messze nem volt az. Blaney még az élről indulva is folyamatosan jelezte a Team Penske-nek rádión, hogy autóján minden kanyarban “masszív” kerékremegést tapasztal. Egy ponton, a második szakasz vége előtt Blaney az rádiózta le a csapatnak, hogy minden remeg körülötte.

A Penske versenyzője az egész futam alatt és után is értetlenül állt a probléma előtt, hiszen rutinszerűen használta a dogleg-et. Blaney a NASCAR.com-nak elmondta, hogy a rázkódás és a vibrálás megszűnt, miután az utolsó előtti újraindításkor újra lement a doglegre.

Megszűnt a vibrálás, és utána csak jobbra húzott az autó, amikor újra felemeltem” – mondta Blaney. “Nem tudom, mi történt vele, valami a kormányrendszerben. Szívesen utánajárnék, mert a kormányom teljesen elgörbült, és elég nagy káoszt okozott. Szerencsére nem mentünk már sok kört, mert utána csak úgy kapaszkodtam a kormányba.

A phoenixi volt Blaney második top 5-ös helyezése az első négy futamon. Ez volt egyben a kilencedik alkalom pályafutása során, hogy legalább 100 kört vezetett egy Cup Series versenyen, de nem sikerült nyernie.

Gyors autónk volt, csak kár, hogy nem tudtunk végül harcolni a győzelemért” – mondta Blaney. “Jó látni, hogy Briscoe megszerezte első győzelmét, megyünk tovább a jövő héten.

- Advertisement -

Friss