back to top
vasárnap, november 24, 2024

A Trackhouse Racing az idei Cup-szezon legnagyobb meglepetése

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Már újoncévében is hozott szép eredményeket, a Trackhouse Racing teljesítménye viszont 2022-ben szól igazán nagyot.

- Reklám -

Justin Marks már jóval azelőtt bizakodó volt a NASCAR jövőjével kapcsolatban, hogy saját Cup Series-csapatot indított volna. Marks látta, hogy a NASCAR kezdte megérteni, hogy szükség van költségcsökkentő intézkedésekre és egy új autóra. Ennek segítségével könnyebben hozta meg a döntést, hogy csapattulajdonosi pozícióba lépjen.

- Reklám -

Állandósuló villanások

A Trackhouse Racingnek voltak szép pillanatai Daniel Suárezzel már debütáló szezonjában is. A mexikói négy top 10-es helyezést tudott felmutatni 2021 során. Ezek közül kiemelkedett a bristoli dirt-verseny, ahol Suárez 58 kört vezetett és végül negyedik lett.

Három futammal az új szezon után tagadhatatlan, hogy a Trackhouse az egyik legfényesebben ragyogó csapat. Mindkét pilótája, Suárez és Ross Chastain is futottak már olyan versenyeket, ahol győzelmi esélyeik is voltak. Suárez Fontanában állt három körrel a vége előtt az élre, Chastain pedig Las Vegasban vezetett 83 körön keresztül. Ez egyébként saját maga és a Trackhouse Racing legsikeresebb napja is volt.

- Reklám -

Ez csak a koncepciónk bizonyítása mindenki számára” – mondta Marks a RACER-nek. „Ez a bizonyíték arra, hogy ha keményen dolgozunk és jól felkészített versenyautókat viszünk a versenypályára, akkor megvan a tehetségünk és a csapataink ahhoz, hogy nagyszerű helyezéseket érjünk el.

A Next Gen autók áldásos hatásai

Attól a pillanattól kezdve, hogy ismertté váltak a Next Gen autók részletei, a Trackhouse mantrája a nyitottság és az előítéletek elvetése. Marks biztos benne, hogy ez az elődeitől annyira eltérő autó szerepet játszott a csapat szezon eleji sikereiben és gyorsaságában. Ugyanakkor Marks azt is elismerte, hogy az elmúlt két hét kissé megviselte a társaságot. Bár könnyű meglátni a pozitívumokat, ne felejtsük el, hogy míg Suárez ragyogott Fontanában, addig Chastain, aki az edzésen összetörte az elsődleges autóját, a versenyen megpördült, és a 29. helyen ért csak célba. Vegasban, amikor Chastain gyűjtötte be a legtöbb vezetett kört, Suárez korán kiesett, amikor Chase Briscoe jobb hátulról megpöckölte, és a 4. kanyarban összetörte autóját.

A hangulat kezelése volt a cél. De a srácok keményen dolgoztak” – mondja Marks.

Önbizalomépítés Chastainnél

Chastainnek szüksége volt egy olyan napra, mint Vegas, hogy visszanyerje önbizalmát. Az első két versenyen a 29. vagy annál rosszabb helyen végzett, és akkor még ott volt a fontanai csattanás is. Marks felismerte, hogy Chastain némi felfrissülést igényel. Leült vele még ebédelni is, és elmagyarázta neki, hogy nem mindig kell annyira keményen próbálkozni.

Ross-szal kapcsolatban meg kell értened, hogy ő egy olyan srác, akit már sokszor padlóra küldtek. Szinte az egész pályafutása során a jövő heti állásáért versenyzett. Szóval úgy érezte, hogy óriási nyomás alatt van, hogy most, ebben a pillanatban valami varázslatosat nyújtson. Az volt az üzenetem neki, hogy ezt már nem kell megtenned. Te vagy az emberünk. Ez a te csapatod, és többéves szerződésed van. Azért vagy itt, mert győzni tudsz, szóval találjunk ki egy hosszú távú mentális stratégiát. Elmondtam neki, hogy az állása akkor sincs veszélyben, hogyha a következő fél évben egy versenyt sem nyer. Amit tennünk kell, az az, hogy minden héten javuljunk, és kiküszöböljük az ismétlődő hibákat. Még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy a következő hónapban három százalékkal lassítunk. És azt hiszem, a múlt hétvégi versenyen vett egy mély lélegzetet, és egy kicsit lelassított, és megpróbált arra koncentrálni, hogy ne mindent most, ebben a pillanatban érjen el, és kimértebb lépéseket tegyen. Az eredmény az lett, hogy több kört vezetett, mint valaha is vezetett a pályafutása során. Ráadásul megnyerte az istálló története során először egy verseny valamely szakaszát, és valódi esélye volt a futamgyőzelemre.

Marks szerint a csapattárs Daniel Suárez is a legjobb arcát mutatja az elmúlt hetekben. „Boldog. Jó hangulatban van, látja a lehetőségeket maga előtt, és mindent megpróbál megtenni, hogy kihasználja azokat.

2022 már két autóval

A Trackhouse Racing 2022-re a Chip Ganassi Racing charterjogának megvásárlásával kétautóssá bővült. Ez ugyan nagy ugrás volt, de Marks szerint egész jól megugrották a magasabbra helyezett lécet.

Persze minden könnyebb, ha mindenki egy irányba evez. Ezzel együtt rengeteget kellett tanulni. Nyilvánvalóan most, hogy helyet kaptam az asztalnál a csapattulajdonosok csoportjában, és a Chevrolet kulcsfontosságú partnerként a Hendrick és az RCR mellett, sokkal több a munka, és sokkal több mindenre kell figyelni. De azt hiszem, amikor mindenki egy irányba húz és ugyanaz a motiváció vezérel. 128 emberünk van, akik igazi profik a munkájukban. Szóval, ha mindenki belehúz, és jól végzi a munkáját ugyanazért a célért, akkor azt történik, amit most látunk. Hogy gyors versenyautókat és jó hangulatot hozunk a versenypályára.

A Trackhouse Racing céljai változatlanok

A gyors kezdés ellenére az elvárások nem változtak a Trackhouse Racingnél. Az istálló reményei szerint a megfelelő felkészülés és a jó versenymunka az eredményekben is megmutatkozik majd. Ehhez Marks szerint a gondolatokat át kell kalibrálni a „nyerhetünk” irányából a „nyerni fogunk” felé.

Erről beszélünk a versenyzői értekezleten – tudjuk, hogy a Fordok most egy kicsit küszködnek. Sok ismeretlen van az autó körül, de tudjuk, hogy vissza fognak jönni” – mondja Marks. „Szóval nem veszíthetjük el a fókuszt. Nem gondolhatjuk hirtelen azt, hogy ‘Nos, megérkeztünk. Meg kellene nyernünk ezeket a versenyeket.’ Ez a sport gyorsan nagyon hamar alázatra tudja tanítani az embert. De azt hiszem, ha valamit bebizonyítottunk, akkor az az, hogy bebizonyítottuk magunknak, hogy nyerhetünk, ha továbbra is keményen dolgozunk.

A kiscsapat-mentalitás

Nagy előnye Trackhouse-nak, hogy nincs különösebb múltja, így elvárás szintjén nincs meg feléjük a győzelem. De tekintve, hogy Trackhouse az utóbbi időben milyen erősen jött fel, Marks számára egyensúlyt kell találni aközött, hogy továbbra is ők legyenek a kiscsapat, valamint hogy felfigyelnek egyre inkább rájuk.

Megvan az egyensúly aközött, hogy elvárjuk, hogy nyerjünk, hogy úgy érezzük, jogosultak vagyunk rá, és úgy érezzük, hogy megérdemeljük a győzelmet. Viszont azt is tudatosítani kell a csapattagokban, hogy ha nekünk valódi győzelmi esélyünk van, az sem véletlen. Ez azért történhet meg, mert tehetséges embereink vannak, nagyon jó felszerelésünk, jó motorjaink, jó Chevy partnerünk. Az underdog mentalitás az, amivel fel tudjuk venni a verseny 350-400 emberes csapatokkal szemben. De azt sem érezhetjük, hogy úgysincs ellenük esélyünk.