Idén is részt vesz az Indy 500-on Szató Takuma, a japán pilóta a Rahal Letterman Lanigan Racing színeit fogja képviselni. A korábbi Forma–1-es versenyző eddig kétszer tudta megnyerni a legendás futamot, 2017-ben és 2020-ban is őt intették le az első helyen.
Nemrég jelentette be a Rahal Letterman Lanigan Racing (RLL), hogy idén az ő autójukkal próbál majd bekerülni az Indy 500-ra indulási jogot kapó harminchárom pilóta közé Szató Takuma. A japán versenyző 75-ös rajtszámú Hondájának főszponzora az ipari szerszámgépeket gyártó AMADA nevű japán cég amerikai leányvállalata lesz.
🚨TEAM ANNOUNCEMENT🚨
We are thrilled to announce that @TakumaSatoRacer returns home to RLL to drive the No. 75 @AmadaAmericaInc Honda as our fourth entry for the 108th running of the Indianapolis 500!
🔗: https://t.co/Ic4pKBHul4@IndyCar • @IMS pic.twitter.com/zO30f5vvMm
— Rahal Letterman Lanigan Racing (@RLLracing) February 15, 2024
„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a 108. Indy 500-ra a Rahal Letterman Lanigan Racinggel” – idézi Szatót a csapat közleménye. – „Szívből jövő köszönet Bobby [Rahalnak], Mike [Lanigannek] és David [Lettermannek] és az egész szervezetnek ezért a hihetetlen lehetőségért.”
Szató 2012-ben, majd 2018 és 2021 között versenyzett az IndyCar-ban az RLL színeit képviselve. Ezalatt egyszer, 2020-ban sikerült megnyernie az Indy 500-at, 2017-ben viszont az Andretti Autosports versenyzőjeként győzött a legendás viadalon. Ő volt az első ázsiai születésű és egyben az első japán pilóta, akit elsőként intettek le a híres futamon.
A tokiói versenyző 2010 és 2022 között futott teljes IndyCar-szezonokat, a legjobb eredményét 2020-ban érte el, amikor a tabella hetedik helyén zárta az évet. Tavaly már csak az oválpályákon rendezett futamokon állt rajthoz a Chip Ganassi Racing autójával az akkor még újonc Marcus Armstrongot helyettesítve. Természetesen ennek következtében az Indy 500-on is elindult, amelyet az előkelő hetedik pozícióban zárt.
Szató 2002 és 2008 áprilisa között versenyzett a Forma–1-ben, bár ehhez hozzá kell tenni, hogy 2003-ban csak a hazai futamán vett részt. A dobogóra egyszer, a 2004-es Amerikai Nagydíjon állhatott fel, harmadik lett az Indianapolis Motor Speedway-en megrendezett viadalon. A F1-es pályafutásának végül az akkori csapata, a Super Aguri csődje vetett véget.
Névtelen „senki volt”, mielőtt sztár lett Amerikában az F1-ből távozó japán autóversenyző