A detroiti új városi helyszínen a verseny nagy részében nem volt kétséges Álex Palou futamgyőzelme, mögötte viszont bőven volt izgalom.
A verseny rögtön egy balesettel kezdődött, Callum Ilott futott föl az első körben az előtte haladó Kyle Kirkwood autójára a hajtűkanyar előtti féktávon.
Ez rögtön kissé kettéosztotta a mezőny stratégiailag, voltak, akik kihasználták a helyzetet, és kijöttek a boxba. Innentől a pole-ból induló Palou hét másodperccel elnyúlt a többiektől, de az első kiállást követően elveszítette az előnyét.
A boxban Pato O’Ward járt pórul, ugyanis rosszul rögzítették a kerekét, úgy indult el. Rögtön meg is állt, de nem jutott ki a pályára. Ezután perceket vesztett, és a köreit próbálta visszavenni, de a nagy igyekezet közben a falban kötött ki.
A sárgát követően Sting Ray Robb fékezte el a visszafordítót, és okozott újabb megállást. Lassabb tempónál is akadtak, akiknek meggyűlt a baja a pályával, Graham Rahal állt bele a falba, miután megdobta az egyik bukkanó. Benjamin Pedersen későn vette észre, így ő is csatlakozott hozzá egy ideig, de egy tolatást követően folytatni tudta a versenyt.
Romain Grosjean és Scott McLaughlin ismét összeakadtak, a pit rövid kijáratánál a francia volt előrébb, és nem hagyott helyet a nagy lendülettel érkező új-zélandinak. Csak lelassította ellenfelét, szerencsére nem történt baleset, de a különleges boxutca tényleg okozott a problémákat a versenyen.
Formabontó boxutcával készülnek a legújabb utcai verseny rendezői
Rövid időre Will Power is autózott az élen a lágy gumikon, de később Palou visszavette az első helyet, amikor elfogytak az ausztrál abroncsai. Marcus Ericsson ugyan próbálkozott egy elnyújtott boxkiállással, így névlegesen sokáig állt az élen, de még egyszer ki kellett jönnie.
20 körrel a vége előtt állt a feje tetejére ismét mindenkinek a képlete, amikor Romain Grosjean fékezte el az egyik kanyart. Az újraindítás előtt pedig Malukast viccelte meg az egyenetlen felület, és ismét sárga sárgát követett.
Palou sokadjára is meg tudta tartani az első helyet, a mellé beférkőző Power azonban rajtavesztett, amikor hátulról Scott Dixon megpöccintette. A kavarodásban egyszerre hármat előzve Alexander Rossi tudott feljönni a második helyre.
Robb azonban újra elfékezte a visszafordítót, és ezúttal Santino Ferruccival egyetemben vissza kellett tolatnia. Végül 5 körrel a vége előtt következett az újabb zöld zászló, és a mezőny szinte mindegyik részében parázs csaták folytak.
Rossi alatt fogytak el a gumik, így Palou és – a Rossit újraindítás után megelőző – Power tudott elnyúlni a mezőnytől. Rosenqvist szerezte meg az utolsó dobogós helyet csapattársától és Dixon is el tudott menni a visszaeső mclarenes pilóta mellett.
Kyle Kirkwood, az előző utcai verseny nyertese a tizenkettedik helyről a baleset ellenére hatodik helyen tudott végezni. Megfelezte rajthelyét Colton Herta is, aki a 24. pozícióból előzött 13-at, bizonyítva, hogy az Andretti jó tempóval rendelkezik az utcai versenyeken.
A pontversenyben Palou 50 pontos – egy futamgyőzelemnyi – előnnyel vezet a csapattárs Ericsson előtt, mögöttük még húsz ponttal lemaradva érkezik az Indy 500 nyertese, Josef Newgarden.