péntek, március 29, 2024

Előrejelzés: káosz a világ legújabb utcai helyszínén

Dátum:

Megosztás:

A General Motors főépületéhez költözött vissza az IndyCar detroiti fordulója, a pilóták szerint pedig nehéz lesz ütközés nélkül előzni.

- Reklám -

Sok 90 fokos kanyar, egy visszafordító és egy sikán alkotja a vonalvezetést a meglepően nagy szintkülönbségek mellett. A pilótáknak így is a lehető legjobbat kell kihozniuk az autóból, így a pálya nehézségeivel meg kell bírkózniuk.

- Reklám -

„Őrület. – foglalta össze Pato O’Ward, az első detroiti szabadedzés győztese az NBC Sports-nak.

Benjamin Pedersen, A.J.Foyt Racing, IndyCar
Fotó: Chris Owens/Penske Entertainment

„Kevesbé lehet hibázni, mint Long Beachben, nincsenek kerékvetők, de falak igen. Emiatt különleges ez a hely. Kicsit olyan, mint Nashville, nagy bukkanók vannak a féktávokon, és ahol egyenletes a felszín, ott néha az aszfalt és a beton hullámzása nehezíti meg a dolgokat.

- Reklám -

Minden egyes ilyen egyenetlenségnél oda fognak ütődni az autók, mert nagy lesz a tempó, és közel leszünk amúgy is az aszfalthoz.”

Kollégája, Álex Palou szintén az egyenetlenségeket emelte ki, szerinte a kanyarokban emiatt nem lehet majd előzni, csak a visszafordítóban.

„Könnyű lesz védekezni, egy 180 fokos kanyar van, tehát a belső ívre kell menni, és ennyi. Lesznek előzések, de kockázatot kell majd vállalni értük.”

Kyle Kirkwood, az előző utcai verseny (Long Beach) győztese meglepődött:

„Kevesebb ütközés volt, mint a mire számítottam, a legtöbben a bukóteret használták, de falnak senki sem ment neki, a meglepett. Mindenkinek gratula, hogy eddig ez elmaradt.”

Detroit Grand Prix, Indy NXT
Fotó: Chris Owens/Penske Entertainment

A pályán kívül is van mit felfedezni

Detroit másik különlegessége, hogy a boxutcában két irányban alakítottak ki helyet a megállásra, amivel eddig nem történt baj, azonban a pilótáknak erre is kell majd figyelniük a versenyen.

Formabontó boxutcával készülnek a legújabb utcai verseny rendezői

„Mindenki ezen aggódott még tegnap, de szerintem nem akkor aprobléma. Mindenki nyugodtan viselkedik, és könnyű észrevenni, ha érkezik valaki.

De a pályán érkező autót nem látni, így rajtuk múlik, hogy adnak-e nekünk helyet, mi csak próbálunk kitérni az útból. Ez nagyobb gond, mint a kettős boxutca.” fejtegette Kirkwood.

O’Ward is osztotta kételyeket, egyik csapattársa viszont egészen más megközelítést alkalmazott:

„Amikor elkezdtük az edzéseket, többször négyen egyszerre próbáltunk kiérni a boxutcából.” kezdte a tapasztalatok összegzését Felix Rosenqvist, a McLaren pilótája.

„Elég különleges, mert ott még tart a sebességkorlátozás, utána lehet csak gyorsítani. Majd ki kell találnunk, hogyan adunk elsőbbséget, mert lesznek olyan helyzetek, amikor senki sem akarja majd elvenni a gázról a lábát.”