Kevés híja volt, hogy 2/2-vel kezdje a 2022-es szezont Scott McLaughlin. Bár a texasi siker nem jött össze neki, a Team Penske elégedett vele.
A Team Penske annyira jól teljesített Texasban, hogy majdnem hármas győzelmet arattak a végül Newgarden által megnyert futamon. Az események sűrűjében pedig ott van a tavalyi szezont még komoly hullámvölgyekkel teljesítő Scott McLaughlin is. Az új-zélandi győzemmel kezdett St. Petersburgben, és Texasban is az utolsó métereken bukta csak el a sikert Newgardennel szemben.
A kapitány, Roger Penske is valósággal sugárzott, miután végignézte, ahogy a háromszoros ausztrál Supercars-bajnok az első sorból rajtol a TMS-en, és a verseny nagy részében vezetett, mielőtt Newgarden az utolsó körben a győzelemért lopakodott. Penske örömét az a felismerés okozta, hogy egy életen át tartó utcai versenyzés után McLaughlin – akinek mindössze öt oválverseny van a tarsolyában – a naptár minden állomásán győzelmi esélyessé vált.
Az új-zélandi diadala, ahogy kezdte a szezont St. Petersburgben, majd ez a legutóbbi futam Texasban, tulajdonképpen odáig juttatta a Team Penskét, hogy ott mindhárom versenyző ugyanolyan esélyekkel vág neki az éppen aktuális futamnak.
A versenymérnök Ben Bretzman, korábban Simon Pagenaud-val dolgozott együtt, aki bajnok és Indy 500-győztes is lett. Az alapanyag McLaughlin esetében is jó a szakember szerint.
Dicsérő szavak
„Amikor tavaly figyeltem őt, tudtam, hogy nagyon sikeres lesz az Indianapolis Motor Speedwayen, már csak azért is, ahogyan vezet és ahogyan a dolgokhoz hozzááll” – mondta Bretzman a RACER-nek. „Egy oválon sok mindent kell adni és venni a beállításokkal, a forgalommal és az autó irányításával kapcsolatban, és ő nem izgul túlságosan semmitől. Ez nem túl sok neki. Nem akarom azt mondani, hogy könnyű volt, de nagyon egyszerű volt neki az oválokon való elindulás. Nagyon jól irányítja az autót, ami nagyon jó egy nagy oválon. Tudja, hogyan hozza ki a megfelelő sebességet minden helyzetből, legyen az egy utcai vagy utcai pálya, vagy egy ovál; ő egyszerűen természeténél fogva jó ebben. De nagyon kontrollált és nyugodt a hozzáállása. Nem hajtja túl az autót, és nem viszi túlzásba. Nagyon könnyen alkalmazkodik. Minden olyan dolog megvan benne, amit egy versenyzőtől elvárhat az ember.”
McLaughlin és Bretzman párosa igencsak ígéretesen kezdte 2022-t. Egy győzelem és egy második hely a nevük mellett, ráadásul az eddig megtett körök kétharmadában McLaughlin állt az élen. Így pedig a tabellát is ő vezeti.
A mérnök is tudja, hogy a versenyző is ember
Bretzman és McLaughlin gyorsan megtalálták a közös hangot. „Az én munkastílusomban semmiképpen sem vagyok diktátor; számomra az számít, hogy mennyire jól dolgozunk együtt. Együtt vagyunk benne ebben, nem számít, mi történik. Mivel több mint 20 éve csinálom ezt, próbáltam segíteni neki megérteni, hogy miért olyanok a dolgok, amilyenek, miért helyezkednek el az autók bizonyos módon, miért vezetnek bizonyos versenyzők bizonyos módon, miért olyanok az oválok, amilyenek… És ő még mindig nagyon zöldfülű. Mindent szupergyorsan felfog, de még mindig csak egy teljes évnyi IndyCar-tapasztalata van.”
McLaughlin a mélyvízben kellett megtanuljon úszni, de Bretzman szerint a versenyző gyorsan tanul. „Szóval beszélgetünk arról, hogy miért olyanok a beállítások, amilyenek. Rengeteg olyan dolog van, aminek nincs értelme egy olyan versenyző számára, mint Scott, aki még sosem vezetett oválon. Ezért aszimmetrikus az autó. Ezért van itt a rugó, ezért van az első szárny, és ezért van a keresztsúly, és ezért van a keresztsúly. Ezeket a dolgokat meg kell tanulnunk, és biztos akarok lenni benne, hogy mindezt együtt tanuljuk meg, hogy visszajöjjön és tudja, mit akar változtatni. Nagyon fontos, hogy megtanítsuk neki, hogy az autó minden egyes alkatrésze mit csinál, így tud segíteni nekem, hogy az autó gyorsabban menjen. És ő határozottan befogad mindent, és ez az elsődleges feladata.”
A legjobb helyen tanulhat
McLaughlin fogékonyságához tökéletesen passzol a topcsapat-mentalitás, amit a Team Penske biztosít körítésként. A kettőből együtt egy bajnokesélyes versenyző született.
„Az egész csoportunkban, a mérnöki csoportban és a csapatban mindenki hisz benne. Mindannyian rendelkezünk ezzel a közös tudásbázissal, és mindannyian tudjuk, hogy ez és az mit csinál az autón, szóval ebből a megközelítésből dolgozunk Scott-tal, és amint valamit megértettünk, mert ez az autó annyira különbözik mindentől, amivel korábban versenyzett, rátérünk a következő dologra. Scott csak meg akarja tanulni az autóval kapcsolatos összes dolgot, és ő is elsősorban arra koncentrál, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy jobb legyen. Egyszerűen időbe telik, hogy valóban megtapasztaljuk az összes különböző helyzetet, hogy első kézből gyűjtsünk ismereteket az autókról és a pályákról, amelyeken versenyzünk, így ha megnézünk egy olyan srácot, mint Scott Dixon, ő már 20 éve az IndyCarban él, és mindent tud mindenről. Mit kezdesz egy olyan sráccal, mint a mi Scottunk, akinek nincs ennyi évnyi tapasztalata, de megvan benne a potenciál, hogy igazán elképesztő legyen? Mindent megteszel, amit csak tudsz, hogy információkat tölts le neki, hogy ne kelljen.„