csütörtök, április 25, 2024

Nehéz folytatásra számít Albuquerque

Dátum:

Megosztás:

A Wayne Taylor Racing versenyzője, Felipe Albuquerque szerint a Long Beach-i pálya karakterisztikája továbbra sem fekszik az Acurának. A portugál nehéz versenyre számít az utcai pályán.

- Reklám -

Az idei IMSA szezon két endurance versenyén, bár győzni egyik helyszínen sem sikerült, nem lehetett okuk a Wayne Taylor Racingeseknek a panaszra. A Daytona-i 2. helyet követően Sebringben épp csak lemaradtak a dobogóról, így jelenleg két futamot követően az összesítés második helyén állnak.

- Reklám -

A következő fordulóra azonban egy utcai pályán, Long Beach-ben kerül sor, mely az elmúlt években egyáltalán nem az Acura terepe volt.

A korábbi kétszeres Long Beach-i futamgyőztes Albuquerque elmondta, véleménye szerint a turbómotorral szerelt Acurák továbbra is nagy hátrányban lesznek a bukkanós, utcai pályákon a szívómotoros Cadillacekkel szemben.

- Reklám -

„Sajnos azt hiszem, túl nagy lesz a különbség a két autó közt, és ezzel nem igazán tudunk mit tenni.” – nyilatkozta Albuquerque a motorsport.com újságírójának. „Tudom hogyan viselkednek a Cadillacek, és az Acurán az ilyen pályákon, és attól tartok, ezen a pályán túl nagy a különbség a két autó közt.”

„Ha a tényeket nézzük, az elmúlt évben a hétvégén futott legjobb körünk 8 tizeddel volt lassabb, mint a legjobb Cadillaces kör, és ez egy időmérős kör volt. És ha megnézzük azt a körömet, akkor látszik, hogy szinte lesúroltam a falakat, és mindent beleadtam. Úgyhogy gyakorlatilag annyi lesz a célunk, hogy a másik Acura előtt végezzünk, és hogy minimalizáljuk a veszteségeinket. Ezen kívül csak abban reménykedhetünk, hogy a Cadillacek közül valaki gondba kerül.”

A 36 éves portugál a dolgok hátterére is rávilágított.

„Az Acurák Oreca kasztnit használnak, ezek pedig főleg a WEC-es pályákra optimalizált autók. Sima, lapos pályákok rendben van az autó, úgyhogy például Laguna Secában a jobb aerodinamika miatt mi leszünk a jobbak. Amikor azonban huplisabb pályára érkezünk, akkor érződik, hogy nem ilyen viszonyokra tervezték az autót. Az Endurance Vb-n nincsenek utcai pályák, úgyhogy ott ilyen gondok nem jelentkeznek, amerikában viszont nagyon sokat szenvedünk a bukkanókon, és a lassú kanyarokban.”

„Korábban szerzett már jó eredményeket az Acura utcai pályán, nyertünk egyszer időmérőt is Long Beach-en, az azonban inkább a BoP-nek volt köszönhető. Ez is egy sajátossága az Orecának. Minél jobban kikönnyítjük az autót, annál jobbak tudunk lenni egy körön, friss gumikkal. Versenykörülmények közt azonban, mikor teletankolt autóval megyünk, sokkal lomhább lesz az autó, és egyre inkább a mechanikai tapadás kerül előtérbe. Azon a ponton pedig már jelenkeznek a tapadásvesztési problémáink.”

„Nincs ebben semmi titkolni való. Mindenki számára nyilvánvaló a helyzet. Úgyhogy túlélésre kell játszanunk a Long Beach-hez hasonló pályákon, ott pedig, ahol előnyben vagyunk, ki kell hoznunk magunkból a maximumot. A Long Beach-i verseny után jön majd Laguna Seca, ahol egyértelműen jobbak leszünk. Azonban azt gondolom, hogy sokkal nagyobb a hátrányunk Long Beach-en, mint amekkora előnyben leszünk majd Lagunán.” – vélekedett Albuquerque.

Az IMSA sorozat idei első sprint versenyét április 9-én rendezik. A Long Beach-i verseny mellett még 1 alkalommal, június 4-én, Detroitban rendeznek utcai futamot.