péntek, április 19, 2024

Szánt szándékkal lép hátra az IndyCarból a Vasser Sullivan Racing

Dátum:

Megosztás:

Nem lesz ott a 2022-es IndyCar-mezőnyben a Vasser Sullivan Racing. Az istálló szakított a DCR-rel, a célja így a 2023-as visszatérés.

- Reklám -

Amikor a hónap végén St. Petersburgben felbőgnek a motorok, az IndyCar szezonnyitó futamáról hiányozni fog egy név, amelyet sokan kedvelnek a paddockban és azon kívül is. Az 1996-os CART-bajnok Jimmy Vasser – és társa, James „Sulli” Sullivan – a 2022-es szezon előtt úgy döntött, hogy szakít a Dale Coyne Racinggel. Ed Jones rémálomszerű szezont teljesített, miután mindössze tizenkilencedikként zárta az évet. Vasser egyelőre nem zárja ki az esetleges Indy 500-szereplést májusban. Ezen kívül viszont hosszú idő után először biztosan nem lesznek ott teljes szezonban a mezőnyben. Az, hogy Vasser (és Sullivan) istállójával ez történjen, legutóbb még a KVSH megszűnésekor fordult elő.

- Reklám -

Vasser nem aggódik

A The Race kérdésére, hogy milyen érzéseket vált ki belőle a 2022-es távollét, Vasser így válaszolt: „Nem mennék ebben túl messzire. Elvégre mi döntöttünk úgy, hogy megnyomjuk az újraindítás gombot. A legutóbbi alkalom akkor történt, amikor a KV lehúzta a rolót. Akkor Sulli és én egy év szünetet tartottunk, hogy újra összerakjuk a gondolatainkat, mielőtt visszatértünk. 2018-ra pedig a Dale Coyne-nal, valamint Sébastien Bourdais-val társultunk. Négy éven keresztül nagyszerűen ment mindent. Aztán viszont ez az egész, úgy néz ki, kifújt. Úgy döntöttünk, itt az ideje az újabb újratervezésnek. Ha legközelebb visszatérünk az IndyCarba, akkor azt inkább csak Vasser Sullivanként szeretnénk visszatérni. Ehhez be kellett vállalnunk ezt a döntést. Ezért jelenleg egy nagyobb üzletet keresünk Charlotte-ban, ahol a Lexus IMSA-csapatot működtetjük, és egy jó alapgárdát építünk. Szóval ez most ugyanúgy a mi döntésünk, de mégis kicsit más. Nincs várakozás, nincs tesztelés és nincs felkészülés. Meglátjuk, hogy ez a sztori merre futja ki magát. De szerintem minden rendben lesz.

Fokozatos visszaesés

A KV megszűnése annak idején a nemrég elhunyt Kevin Kalkhoven döntése volt. Akkor Vasser és Sullivan tulajdonképpen kényszerhelyzetbe került. Most viszont ez Vasseréken múlt, így pedig jöhet az újjászervezett csapat. 2021-ben már semmi nem működött úgy, mint addig. 2018-ban Bourdais még rögtön az első futamot megnyert az újdonsült partnerségben, a szezont pedig hetedikként zárta. Egy évre rá Bourdais már csak tizenegyedik lett, 2020-ban pedig a francia távozott, a helyére érkező Santino Ferrucci pedig szintén nem tudta megváltani a világot. 2021-ben már Ferrucci sem volt a csapat versenyzője, miután a balhés olasz-amerikai a NASCAR-ra koncentrált. Ekkor már csak három top 10-es helyezés jött össze.  Ekkor nyomta meg a „Reset” gombot a Vasser Sullivan Racing. A cél most a nagyobb műhely keresése Charlotte-ban, 2023-ra pedig jöhet a visszatérés. Önállóan, Vasser Sullivan Racingként.

- Reklám -

Hogyan tovább?

A csapat rendelkezik egy IndyCar-kasznival, amelyet minimális felkészítés után tesztelésre foghat. De mi lesz a szakemberekkel? Ez most a fontosabb, vagy a szponzorok révén az anyagi háttér megteremtése?

Egy kicsit talán mindkettő” – ismeri el Vasser. „Nem vagyunk annyira eleresztve jelenleg emberekkel, hogy csak úgy elindítsunk egy IndyCar-programot. Ehhez fel kellene vennünk több szakembert is, ráadásul kellenének szponzorok is. Látható lesz majd, hogy a Lexuson több olyan partner neve is feltűnik majd, aki velünk volt az IndyCarban is. Ilyen elsősorban a Sealmaster, amelynek a piros logója a Lexus oldalára került. Ez így kísértetiesen hasonlít az IndyCarra. A másik szponzor a Molex. Szóval nagyon szerencsések vagyunk, hogy nagyszerű partnereink vannak, akik még mindig velünk vannak, akkor is, ha egyik szériából a másikba tesszük át a székhelyünket.

A Lexus gyári támogatásával az IMSA-csapat többszörös kategóriagyőztes, ez viszont nem elégíti ki Vasser igényeit. „Még sikeresebbnek kell lennünk. Nem nyertünk még például Daytonában, és a GTD bajnokságot is meg kell nyernünk. Volt valamennyi sikerünk, de az autósport természeténél fogva olyan, hogy mindig lehet még többet elérni.