péntek, március 29, 2024

Sage Karam nem hiányolja a Bump Day-drámát az Indy 500-ról

Dátum:

Megosztás:

Sage Karam szerint jót fog tenni a lelkeknek, hogy nem kell amiatt izgulniuk, indulhatnak-e az Indy 500-on és csak 33 nevező van.

- Reklám -

Miután az Indy 500-on 2022-ben pontosan 33 versenyző indul majd, nincs szükség az évek során szokásossá váló Bump Day nevű programpontra. Ennek során az időmérő első szakaszában legrosszabb teljesítményt nyújtó versenyzők verekedtek meg azért, hogy kik azok, akik egyáltalán indulhatnak a fő attrakció, az Indy 500 során.

- Reklám -

Tavaly, a 2021-es versenyen öt autó öt versenyzője versengett az utolsó rajtsor három helyéért. Egyikük Sage Karam volt, aki végül a 31. helyről vághatott neki a versenynek. Karam végül kiváló versenyt futva egészen a hetedik helyig kapaszkodott, legjobb versenyét teljesítve az Indianapolis Motor Speedwayen. Mellőle Will Power és Simona De Silvestro indulhattak.

Amikor megnöveltük a lóerőket, kicsit elhibáztuk az aero egyensúlyt, és amikor kimentem az első kvalifikációs futamra, túl sok leszorítóerőm volt, és túl konzervatív voltam. Túlságosan ‘könnyű’ voltam” – idézi vissza a tavaly történteket Karam a Motorsport.com kérdésére. „Aztán később a nap folyamán lejjebb ettem a leszorítóerőt, és jobb volt. Addigra viszont már nem tudod eléggé lehűteni az autót, és a pálya egy kicsit forróbb, mint korábban volt. Szóval sosem fogsz gyorsabban menni. Szóval az első alkalom az igazi esélyed, és ha elszúrtuk, akkor elszúrtuk.

- Reklám -

Egyetlen esély van Karam szerint

Szóval a tavalyi első kvalifikációs nap arról szólt, hogy biztosítsuk a megfelelő egyensúlyt a vasárnapi [Bump Day] egyetlen esélyünkhöz. Elég jól sikerült. Vasárnap gyorsabbak voltunk, mint szombaton, és tavaly nem sokan csináltak ilyet. Ez a nehéz része annak, hogy valaki csak az Indy 500-on indul. Nehéz megtalálni olyan apróságokat, amiket más csapatok megtalálnak más pályákon. De úgy érzem, hogy idén már jobban kézben tartjuk ezt a dolgot, mint az elmúlt években. És Santino [Ferrucci] csapattársként segít. Ez segíteni fog nekünk abban, hogy sokkal gyorsabban végigmenjünk a tesztprogramon.

Ígéretes kezdés

A Dreyer & Reinbold Racing nagyon gyorsnak tűnt a nyitóedzésen, Karam és Ferrucci a harmadik, illetve a hatodik leggyorsabb volt. A 27 éves versenyző elmondta, hogy hálás, amiért áprilisban már részt vehetett az IndyCar tesztnapjain.

Azt szeretem a Dreyer & Reinbolddal való versenyzésben, hogy tudom, hogy egy olyan autóba ülhetek be, amely készen áll arra, hogy májusban elinduljon” – mondta Karam. „Nincs vele semmi baj. Minden tökéletes, ez a legjobb autójuk. Ezek a srácok biztos, hogy mindent megtesznek. Jó, hogy áprilisban másfél napot tudtam csinálni – általában nincs meg ez a luxus. Ez a délelőtt arra szolgált volna, hogy dolgozzak a hibákon, és újra felgyorsuljak, és megcsináljam az egész [frissítő] dolgot a 210-215 mérföld/órás sávban. Áprilisban mindez megtörtént, és ezután volt egy napom. Ez pedig lehetővé tette számomra, hogy májusban visszajöjjek ide, és már a boxból indulva rögtön koncentrálhassak a munkára.

Az első körben rögtön padlógázon voltam. Gyorsan végigmentünk az elvégzendő feladatok listájánn, szóval egyértelműen ez a legkényelmesebb, ahogy itt valaha éreztem magam az első napon.

Másrészt viszont Karam tudja: még sehol nem tart. „Ez a trükkös rész. Nem szabad túl korán izgatottnak lenni. Kedd van. Király dolog gyorsnak lenni, de ez nem jelent semmit. Tavaly elég jól éreztem magam, és azt hiszem, pénteking szinte minden egyes nap a top 10-ben voltam. Aztán úgy jöttem el a Fast Friday-ről, hogy azt gondoltam: ‘Ajjaj, lehet, hogy bajban leszek a Bump Day-jel’. Szerencsére idén nem kell ezzel foglalkoznom. Sajnálatos a rajongók számára, mert ők imádják ezt az egész dolgot… de én? Teljesen boldog vagyok, hogy nem kell újra átélnem ezt a drámát!