Pato O’Ward keres valamit, ami mintha eltűnt volna belőle. Az ASMP versenyzője nagyon gyengén kezdte a szezont, és nem érti az egészet.
A tavalyi IndyCar szezonban nyújtott kiemelkedő teljesítménye után – amikor két futamot nyert és a bajnoki címért küzdött az Arrow McLaren SP-vel – a mexikói 2021-ben mutatott könnyed és azonnali sebességét nem sikerült előhívni, amikor szükség lett volna rá.
A McLaren F1-es csapat decemberi tesztelésétől kezdve a versenyzői piac teszteléséig az elmúlt hónapokban felbukkant néhány új összetett réteg – mindkét tekintetben a jövőről álmodozva.
A vasárnapi Long Beach-i Nagydíjra való időmérőn elért 11. helye semmiképpen sem katasztrófa, de a St. Pete-i évnyitón elért 16. rajthelye, és egy 12. valamint egy 15. helyezés után O’Ward nem találja önmagát.
Összehasonlításképpen: csapattársa, Felix Rosenqvist a pole-t szerezte meg a legutóbbi, texasi futamon, Long Beachen pedig negyedikként indul.
„Próbálom újra megtalálni a magamat” – mondta O’Ward a RACER-nek. „Nyilvánvalóan nem vagyok annyira koncentrált, mint a múltban, hiszen sok minden történik körülöttem, de próbálom kizárni, amennyire csak tudom, ezeket a dolgokat. De nem könnyű.”
„Egyre jobb lesz, de nem egyik napról a másikra. Ez olyan, mintha kihúznák a szőnyeget az ember alól. Kiegyensúlyozatlan vagy; próbálod összeszedni magad és továbblépni.”
Vissza az alapokhoz
A kommunikációval kapcsolatos módosítások nem hozták meg a kellő előrelépést O’Wardnak.
„Még mindig ugyanaz a mérnököm, ugyanaz a teljesítménymérnököm, de ha erőltetjük, az nem segít” – tette hozzá.
„Sok olyan dolog, amin talán dolgoznom kellett, és megpróbáltam javítani, a visszajelzések átadásának módja – őszintén szólva inkább az F1-es oldalról jött.”
„‘Ezt kell csinálnod, és ezt kell csinálnod’. De hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy ez működik. Nem hiszem, hogy ez a helyes út, legalábbis számomra. Mindenkinek megvan a saját munkamódszere, és én most azon vagyok, hogy visszataláljak önmagamhoz.”
Miután a szombat délelőtti edzésen a 21. helyen végzett, O’Wardot felbátorította, hogy a kvalifikáción a 11. helyre ugrott, és a javulás egy részét annak tulajdonította, hogy visszatért a versenymérnökkel, Will Andersonnal közösen korábban használt kommunikációs stílushoz.
„Akár látszott, akár nem – nyilvánvalóan a 11. hely nem a legjobb számunkra a kvalifikáción, de egyszerűen jobban éreztem magam” – mondta O’Ward.
„Ma a kvalifikáción jobban éreztem magam az autóban. Sajnos amikor már nem azt csinálod, ami neked jó, és elkezdesz arra figyelni, hogy mások mit akarnak tőled, akkor romlanak el a dolgok.”
„Próbálom megkeresni, hogy mire van szükségem, és újra önmagam legyek, ne csak próbáljak megfelelni mindenkinek körülöttem.„