back to top
csütörtök, november 21, 2024

Öt szűk esztendő után végre tényleges esélyt kap a Formula E egykori sztárja?

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Hihetetlen tehetségként érkezett, majd nem tudott kilépni csapattársai árnyékából Felix Rosenqvist. Most viszont ő vezetheti új csapatát, így csak rajta múlik majd a siker.

- Reklám -

Előbb a Chip Ganassi Racingnél majd a McLarennél is háttérbe szorult az IndyCar egyik svéd pilótája, aki most a Meyer Shank Racinghez igazolt át.

- Reklám -

„Az IndyCar legjobb csapattársait kaptam meg Scott [Dixon] és Pato [O’Ward] személyében. Rengeteget tanultam, de úgy érzem, ha esélyt kapok arra, hogy én vezessek, többre is képes lehetek” – írja le helyzetét a svéd a The Race-nek, aki megunta, hogy évek óta csak B-tervként tekintenek rá, arra az esetre, ha nem sikerül leigazolniuk Álex Palou-t.

Most mindenképpen a mezőny egyik hátsóbb régiójában tanyázó csapathoz igazolt, ez pedig nem olyasmit, amit várni lehetett volna egy olyan kaliberű pilótától, mint Rosenqvist.

- Reklám -

A svéd még az F3-as autókkal több, később F1-es pilótává avanzsáló pilótánál is jobban teljesített, majd a Formula E-ben rögtön első szezonjában futamgyőzelmet tudott szerezni, és a bajnoki harc legnagyobb meglepetésévé lépett elő év végi harmadik helyével.

Ilyen sikerek hátán érkezett meg az IndyCarba, ahol a Ganassival rögtön az év újonca lett, utána azonban beleszürkült a mezőnybe. Folyamatosan csak a felzárkózásról beszélt, míg csapattársai futamgyőzelmeket szereztek.

„Úgy érzem, jó vagyok abban, hogy alkalmazkodjak a körülményekhez. De ha megnézzük Dixont vagy Patót, ők hősei a saját csapatuknak. Ők juttatták a következő szintre a csapatukat, az emberek nem felejtik ezt el, így ők lesznek a fő arcok.

Főleg a McLarennél nehéz beállítani az autót eleinte, mert eléggé különbözik Pato stílusa mindenki másétól. Nagyszerű pilóta, és teljesíteni is tud, számomra így jó kihívás volt [ott vezetni és alkalmazkodni az új stílushoz]. A végére eljutottunk ide, és már mindenhol gyorsak voltunk.

De más okok miatt egyszerűen nem tudtuk szállítani az eredményeket. Sok minden járult ehhez hozzá, hibák a pilóta és a csapat oldaláról is, és ez végül elválasztott minket a sikertől.”

Az IndyCar bajnoka elárulta, miért hagyta faképnél a McLarent

Bár amikor kiderült, hogy Palou nem érkezik a McLarenhez, valószínűleg újra leigazolták volna Rosenqvistet, a svéd addigra viszont már döntött, hogy továbbáll. Méghozzá egy olyan helyre, ahol vezető szerepet tölthet be. A Meyer Shank Racingnél teljes sorcsere lesz 2024-ben, Rosenqvist mellett az eddig sportautók között jeleskedő Tom Blomqvistet igazolták le, így egy újonc mellett könnyen kibontakozhat csapatok belül.

„Valamikor szükséged van a változásra. Szerintem jót tesz majd, hogy vezethetem a csapatok Shanknél, és nagyjából megadhatom az irányt, mert erre az IndyCarban nem volt még lehetőségem.

A Formula E-ben én fejlesztettem az autót, és ez sikeres is volt, így már várom ezt. Így 5 év után az IndyCarban úgy érzem, készen állok erre. Már ismerem eléggé az autót, a pályákat és a stratégiát. Úgy érzem tudom, mi kell egy csapatnak ahhoz, hogy sikeres legyen, mert két sikeres csapatnál vezettem.

Izgalmas. Itt valami jót építhetünk fel a nagyszerű partnerekkel és az ambíciókkal. Már nagyon szeretnének a következő szintre lépni, ahogy a McLaren is ezt szerette volna 3 éve. Igen, úgy érzem készen állok erre a kalandra.”